Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2149
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorShukurlu, Orkhan-
dc.date.accessioned2019-05-25T07:53:30Z-
dc.date.available2019-05-25T07:53:30Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2149-
dc.description.abstractİşletme yönetimi alanında son yıllarda önemli değişimler yaşanmıştır. Bu değişimler ayakkabıcılık sektöründe de İnsan kaynakları yönetiminin gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Yönetimin temel faktörü insan kaynaklarından örgütsel amaçlarıa yönelik etkili olarak faydalanılması, ayakkabı sektörü için de temel bir arayış haline gelmiştir. Bu arayışlarda ön planda olan temel boyutlar arasında, insan kaynakları yönetimiyle motivasyon tekniklerinin arasında kuvvetli bir bağın kurulması şartıyla, günümüzde gereksinim olan kuvvetli, esnek ve insani yönün ön plana çıkması kurumsal yapıların meydana getirilmesi gayretidir. Bunların yapılması; insan kaynaklarının geliştirilmesi, iş görenlerin katılım ve motivasyonlarında artış olması ve geliştirilmesini sağlanabilecektir. Ayakkabı sektörü emek yoğun üretim teknikleri ile gelişimini sağlayan bir sektördür. Bu sektörün devamlılığı kullanmış olduğu işgücünün verimliliği doğrusalında ilerlemektedir. Bu sebeple ayakkabı sektöründe insan kaynakları yönetiminin etkinliği ile sektörün devamlılığı paralel olarak ilerlemektedir. İnsan kaynakları yönetim teknikleri içerisinde stratejik insan kaynakları yönetimi son zamanlarda işletmeler tarafından etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Ayakkabı sektöründe de bu yöntemin kullanım sıklığının arttırılması ve çalışan motivasyonunun arttırılması gerekmektedir. Genelde çalışanlar bağlamında özelde ise ayakkabı sektörü çalışanları çerçevesinde insan kaynakları yönetimini ve onun çalışan performansına etkisini değerlendirmek amacıyla kaleme alınan bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Bu çerçevede ilk bölümde çalışmaya giriş yapılarak problemin önemine, araştırmanın amacına, öneminde ve sayıltılarına değinilmiştir. İkinci bölümde literatür kısmı oluşturulmuş ayakkabı sektörü hakkında genel bilgilendirmenin ardından sektör çalışanları ve insan kaynakları yönetimi konuları bağdaştırılmış açıklamalar sunulmuştur. Üçüncü bölümde, uygulama çalışmasına ilişkin verilere yer verilmiştir. Dördüncü bölümde yapılan anket çalışmasının bulguları ve veri analizleri değerlendirilmiştir. Beşinci ve son bölümde ise bulgu ve veriler çerçevesinde çalışma sonuçlandırılarak önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectAyakkabıtr_TR
dc.subjectAyakkabı Sektörütr_TR
dc.subjectShoetr_TR
dc.subjectHuman resources management and motivationtr_TR
dc.subjectShoe sectortr_TR
dc.subjectİnsan Kaynakları Yönetimi ve Motivasyontr_TR
dc.titleTÜRK AYAKKABI SEKTÖRÜNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE MOTİVASYON TEKNİKLERİNİN ÇALIŞAN PERFORMANSINA ETKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThere has been significant changes in the last years, in the area of business management. These changes have revealed the necessity of human resources management. Making use of human resources that is one of the primary elements of management, for corporate objectives have become an important quest for shoe sector as well. One of the primary aspects of this quest is the establishment of organisational structures whose flexible and humane characteristics stand out. Making this possible enables the improvement of human resources, the increasing of employees' participation and motivation. Shoe sector is a sector that requires labour and busy production techniques in order to develop. Continuity of this sector depends on the productivity of labour. Thus, this sector's continuity is achieved when human resources management is effective. Strategic human resources management, that is one of the human resources management techniques, have recently been used efectively by businesses. This technique's usage frequency must be increased in shoe sector as well, in order to increase the employee motivation. In general, employees in the footwear industry, especially in the context of human resources management and its employees within the framework of assessing the impact on the performance of employees, which was written for the purpose of this study consists of five chapters. In this framework the first chapter by the introduction to the study of the problem, the significance of the research purpose, significance, and discusses the propositions. The second part of the literature section was created, then the shoe industry human resources management issues, general information about industry professionals and associated explanations are presented. In the third chapter, are from Data Protection for the application to work. The fourth chapter is the findings of the study and data analysis were evaluated. The fifth and final chapter, findings and data within the framework of the work was concluded and recommendations are given.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber104tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
454513.pdf1.46 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.