Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2143
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNajmalddin, Nadhim Othman Najmalddın-
dc.date.accessioned2019-05-25T06:51:32Z-
dc.date.available2019-05-25T06:51:32Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2143-
dc.description.abstractSon zamanlarda ikinci dil pragmatigi , ikinci dil öğretim alanında önemli bir konu haline gelmiştir. Son zamanlarda progmatik eğitim ile alakali Neden? Nasıl? Ve Ne?, açılardan progmatık eğitim konusunda sahıb oldugu kabıliyet ile ilgili bir çok araştirmalar yapilmiştir, ama hala çözülmemiş noktalar mevcuttur. Bu araştırma EFL siniflardan pragmatik kabiliyetinin geliştirme olasılığı hakında konuşuyor, aynı zamanda bu araştırma İngilizce öğrenen öğrencilrin hızlı pragmatik kullanmasında dil kabiliyetlerinin etkisini inceliyor. üniversite son sınıfından, inglizceleri üst düzeyde olan, 50 öğrenci (25 erkek 25 kız ) üniversite öğrencileri kursa katildi, ilk başta bilgi elde etme amacindan önce ön sınava katıldılar ve kursun sonunda da art sınava katıldılar. Bu araştırma birkaç önemli sorulari hitabi ediyor, bunlarin arasindan pragmatik kabiliyetin gelişmesyile dil kabilyetin arasındaki ilişki, pragmatik kabiliyeti yükseltmede sınıf içerisindeki programın etkisi, pragmatik kabiliyetinin cinsiyetin rolu üzerinde faktör olarak etkisi nedir? önceki araştırmaların aksinde, bu araştırma pragmatik kullanmanın bir yönünden fazla yönleri içeriyor. Bunlara dahil olmak üzere çikarim, içerme, anlam ve çeviride yapısal hatalar ve konuşma eylemi (istek, ret, özür ve teklif). Yapılan araştirma sonucunda belli noktalara ulaşılmıştır, yapilan incelemelerde pragmatik kabiliyeti dil öğretimin geliştirmesine ve bilgilendşrmesinde yardimci oluyor. Dil seviyesi pragmatik becerikliği üzerinde önemli olçude etkisi var, pragmatik üzerinde yazilan müfredatlar kabilyet kurmasinda yardimci oluyor, Pragmatik öğrenmede cinsiyetin etkisi yoktur, yapilan art sinavlarda her iki cinsiyet ayni seviyeleri gösterdiler. Sonunda da pragmatik becerikliğin kabiliyeti sınıflara dayalı derselerle yükseltileceği bekleniyor.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectPragmatik kabiliyetitr_TR
dc.subjectMüfredattr_TR
dc.subjectCinsiyet farklılığıtr_TR
dc.subjectDeğerlendirmektr_TR
dc.subjectYabancı diltr_TR
dc.subjectPragmatic Competencetr_TR
dc.subjectCurriculumtr_TR
dc.subjectGender Differencetr_TR
dc.subjectAssessmenttr_TR
dc.subjectForeign Languagetr_TR
dc.titleRAISING PRAGMATIC COMPETENCE IN FOREIGN LANGUAGE CLASSROOMStr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolSecond language pragmatics has recently been a prevailing topic in the field of second language teaching. While many studies have been conducted about why, how and what to incorporate regarding the teaching of pragmatic competence, there are still unsolved issues about them. This study addresses the possibility of developing pragmatic competence in EFL classrooms through well-designed curricular courses. The study also examined the impact of proficiency in expediting pragmatic production in English L2 learners. Fifty senior university students (25 males; 25 females) with English high proficiency attended the course, participating in a pre-test before instruction began and a post-test upon course completion. The study addresses several significant questions, namely the relationship of proficiency and development of pragmatic competence, the impact of class-based explicit instruction in raising competence, and the role of gender as an influencing factor affecting competence. Unlike previous studies, this study covered more than one aspect of pragmatic production, including inference, implicatures, structural errors in meaning and interpretation, and speech act (requests, refusals, apology and offer). The study produced key findings that can help inform and improve the incorporating of pragmatic competence in language study; proficiency level significantly impacts pragmatic competence; pragmatic-based curricula are supportive in constructing competence; gender factor does not affect learning pragmatics, as both genders performed similarly in the tests. Eventually pragmatic competence can expectedly be raised via classrooms-based courses.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber93tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
454506.pdf3.92 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.