Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/2143
Title: | RAISING PRAGMATIC COMPETENCE IN FOREIGN LANGUAGE CLASSROOMS |
Authors: | Najmalddin, Nadhim Othman Najmalddın |
Keywords: | Pragmatik kabiliyeti Müfredat Cinsiyet farklılığı Değerlendirmek Yabancı dil Pragmatic Competence Curriculum Gender Difference Assessment Foreign Language |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
Abstract: | Son zamanlarda ikinci dil pragmatigi , ikinci dil öğretim alanında önemli bir konu haline gelmiştir. Son zamanlarda progmatik eğitim ile alakali Neden? Nasıl? Ve Ne?, açılardan progmatık eğitim konusunda sahıb oldugu kabıliyet ile ilgili bir çok araştirmalar yapilmiştir, ama hala çözülmemiş noktalar mevcuttur. Bu araştırma EFL siniflardan pragmatik kabiliyetinin geliştirme olasılığı hakında konuşuyor, aynı zamanda bu araştırma İngilizce öğrenen öğrencilrin hızlı pragmatik kullanmasında dil kabiliyetlerinin etkisini inceliyor. üniversite son sınıfından, inglizceleri üst düzeyde olan, 50 öğrenci (25 erkek 25 kız ) üniversite öğrencileri kursa katildi, ilk başta bilgi elde etme amacindan önce ön sınava katıldılar ve kursun sonunda da art sınava katıldılar. Bu araştırma birkaç önemli sorulari hitabi ediyor, bunlarin arasindan pragmatik kabiliyetin gelişmesyile dil kabilyetin arasındaki ilişki, pragmatik kabiliyeti yükseltmede sınıf içerisindeki programın etkisi, pragmatik kabiliyetinin cinsiyetin rolu üzerinde faktör olarak etkisi nedir? önceki araştırmaların aksinde, bu araştırma pragmatik kullanmanın bir yönünden fazla yönleri içeriyor. Bunlara dahil olmak üzere çikarim, içerme, anlam ve çeviride yapısal hatalar ve konuşma eylemi (istek, ret, özür ve teklif). Yapılan araştirma sonucunda belli noktalara ulaşılmıştır, yapilan incelemelerde pragmatik kabiliyeti dil öğretimin geliştirmesine ve bilgilendşrmesinde yardimci oluyor. Dil seviyesi pragmatik becerikliği üzerinde önemli olçude etkisi var, pragmatik üzerinde yazilan müfredatlar kabilyet kurmasinda yardimci oluyor, Pragmatik öğrenmede cinsiyetin etkisi yoktur, yapilan art sinavlarda her iki cinsiyet ayni seviyeleri gösterdiler. Sonunda da pragmatik becerikliğin kabiliyeti sınıflara dayalı derselerle yükseltileceği bekleniyor. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/2143 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
454506.pdf | 3.92 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.