Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2074
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDerince, Müşerref-
dc.date.accessioned2019-05-24T05:39:42Z-
dc.date.available2019-05-24T05:39:42Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2074-
dc.description.abstractToplumsal cinsiyet kavramı, kadın ve erkek arasındaki toplumsal rol farklılıklarını ortaya koymaktadır. Toplumsal cinsiyet kültürden kültüre farklılık göstermektedir. Bu farklılığın gözle görülür bir kitle iletişim aracı olan televizyonda daha net görülmektedir. Televizyon reklamları toplumsal cinsiyetin yeniden üretilmesinde önemli bir yere sahip olmaktadır. Bu çalışmada kozmetik reklamlarda oluşturulan bütünce kapsamında kadın ve erkek toplumsal cinsiyet temsilleri gösterge bilimsel yöntemi ile çözümlenecektir. Çalışma dört bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde cinsiyet, toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet gelişim kuramları açıklanmıştır. İkinci bölümde toplumsallaşma ürünü olarak toplumsal cinsiyet ve kitle iletişim araçları ile ilişkisi açılanmıştır. Üçüncü bölümde televizyon reklamları toplumsal cinsiyet rolleri açısından incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise Paris Göstergebilim Okulu ve Greimas‟ın “eyleyensel modeli” açıklanmış,“Yeni Dove Men” ve” Axe Dark Temptation” kozmetik reklam filmleri göstergebilimsel olarak çözümlenmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectToplumsal cinsiyettr_TR
dc.subjectTelevizyon kozmetik reklamlarıtr_TR
dc.subjectGreimastr_TR
dc.subjectGöstergebilimseltr_TR
dc.subjectPublic gendertr_TR
dc.subjectCosmetic television adtr_TR
dc.subjectGreimastr_TR
dc.subjectSemiotic methodtr_TR
dc.titleTOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDA ERKEK KİMLİĞİNİN TELEVİZYON REKLAMLARINA YANSIMASI (TELEVİZYON KOZMETİK REKLAMLARINDA GÖSTERGEBİLİMSEL ÇÖZÜMLEME)tr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe concept of (public) gender is based on differences between masculinity and femininity. It also differs according to the various cultures. These differences between cultures are better visible in TV advertising and media. TV commercials are very important in reformation of public gender. In this study, with the help of semiotic method masculinity and femininity in the TV cosmetic commercials will be examined. The study is divided into four sections. In the first section, the concept of gender and the gender theories will be described. In the second section, the gender as a product of socialization and the relationship between media will be explained. Then in the third section, tv commercials will be explained in terms of gender roles. Finally in the last chapter, Paris School Semiotics and Greimas will be examined and “New Dove Men” and “Axe Dark Temptation” will be resolved with the help of “semiotic method“ as cosmetic ads.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber92tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
432604.pdf2.72 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.