Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2037
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUzun, Abdullah Ensar-
dc.date.accessioned2019-05-22T13:45:14Z-
dc.date.available2019-05-22T13:45:14Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2037-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Farklı Liselere Devam Eden Ergenlerin Facebook Bağlanma Stratejileri İle Akademik Erteleme Davranışları arasındaki ilişkinin Başakşehir örnekleminde incelenmesidir. Bu çalışma 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılında İstanbul İli Başakşehir İlçesinde bulunan Kayaşehir Anadolu Lisesi, Başakşehir Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi ve Celaleddin Ökten Anadolu İmam Hatip Lisesi olmak üzere toplam 3 lisede yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler 9, 10, 11 olmak üzere toplam 450 öğrencidir. 450 öğrencinin 226’sı kız 224’ü erkek öğrencidir. Araştırmanını verileri “Facebook Bağlanma Stratejileri Ölçeği”, “Akademik Erteleme Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemelerini yapmak amacıyla SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 15.0 for Windows paket programı kullanılmıştır. Grubun genel yapısına ilişkin bulgular frekans ve yüzde değerleriyle ortaya konulmuştur. Araştırmanın birinci alt problemi olan Facebook Bağlanma Stratejileri ve Akademik Erteleme Ölçeklerinde öğrencilerin ne düzeyde olduğunu belirlemek için aritmetik ortalama, standart sapma değerleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonraki dokuz probleminde çalışmanın bağımlı değişkeni olan öğrencilerin akademik erteleme puanlarının sosyo-demografik değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılan analizlerin seçiminde dağılımların normalliği ve değişkenlerin kategori sayısı dikkate alınmıştır. Kategori sayısının iki olduğu durumlarda dağılım normalse bağımsız gruplar t testi, normal değilse mann whitney-u analizi tercih edilmiştir. Kategori sayısının en az üç olduğu durumlarda dağılım normalse ANOVA analizi tercih edilmiş ANOVA analizi sonucunun anlamlı olduğu durumlarda varyansların homojenliği denetlenmiş, tüm varyansların homojen olduğu saptanmış dolayısıyla bu durumlarda farklılığın kaynağını tespit etmek amacıyla scheffe analizi tercih edilmiştir. Kategori sayısının en az üç olduğu ancak dağılımın normal olmadığı durumlarda ise kruskall Wallis analizi tercih edilmiş, analiz soncu anlamlı çıktığı durumlarda ise farklılığın kaynağını tespit etmek amacıyla mann whitneyu analizi kullanılmıştır. Facebook Bağlanma Stratejileri Ölçeği ve Akademik Erteleme Ölçeği puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılan analizin tercihinde yine dağılımların normalliği aranmış ve dağılımların normal olduğu varsayımından hareketle (N>30 ise) pearson korelasyon analizi tercih edilmiştir. Örneklem gurubunu oluşturan öğrencilerin akademik erteleme ölçeğinden aldıkları puanların Facebook hesabını kullanma sıklığı değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin akademik erteleme ölçeğinden aldıkları puanlarının Facebook kullanma amacı değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği yine araştırma sonucunda tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkeni incelendiğinde erkeklerin akademik erteleme puanları yüksek çıkmıştır. Lise türüne göre inceleme yaptığımızda anlamlı farklılık bulunmamıştır. Sınıf düzeylerine göre bakıldığında 9 ile 11. Sınıf arasında 11. Sınıf lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Akademik başarısını düşük algılayan öğrencilerin akademik erteleme puanları, yüksek algılayan öğrencilere göre daha yüksektir. Ebeveyn medeni durumu incelendiğinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Annenin öğrenim durumu incelendiğinde öğrencilerin eğitim düzeyi arttıkça akademik erteleme puanları artmıştır. Babanın eğitim durumunu incelediğimizde hiç okula gitmeyenler hariç, babanın eğitim düzeyi arttıkça öğrencilerin akademik erteleme puanları artmıştır. Algılanan ekonomik durumda anlamlı farklılık bulunamamıştır. Son olarak Facebook Bağlanma Stratejileri Ölçeğinde başlatma sürdürme ve bilgi arama puanları yükseldikçe, öğrencilerin akademik erteleme puanlarının yükseldiği görülmüştür.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectErgenliktr_TR
dc.subjectFacebook Bağlanma Stratejileritr_TR
dc.subjectErtelemetr_TR
dc.subjectAkademik Erteleme Davranışıtr_TR
dc.subjectPubertytr_TR
dc.subjectFacebook Connect Strategiestr_TR
dc.subjectSuspensiontr_TR
dc.subjectAcamedemic Procrastination Behaviortr_TR
dc.titleFARKLI LİSELERE DEVAM EDEN ERGENLERİN FACEBOOK BAĞLANMA STRATEJİLERİ VE AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe aim of this research is examination the relationship between on going different High school adolescents connection the Facebook strategies with the academic procrastination behaviors in Başakşehir sample. This study was made for three high school in 2014-2015 Academic year. These high schools are Kayaşehir Anatolian High School, Başakşehir Professinal and Techinal Anatolian High School, Celalettin Okten Imam Hatip Anatolian High School in İstanbul. Totaly 450 students, including 9th,10th,11th students, participate in this study. The research data was collected by Facebook connection strategies scale, Academic procrastination scale, Personal Information Form. Statictical Package fort he social sciences 15,0 was used for purpase of making statictical analysis of the data do tained of the research. Findings relating to the general structure of group’s revealed with frequancy and percentage value. Academic average and standart deviation were used for determining the level of students in ‘Connecting Facebook strategies and Academic Procrastination scale.’ The research work is dependent variable in the next nine problem is students academic procrastination score significantly differentiating according to the sociodemographic points of differantation is made in order to determine whether the analysis in the selection of the number of normal distribution and variable of category take in into account. If the distributions are normal indepent groups prefer + test, if not analysis of the Mannwhitney -4 are preferred by where the number of category 2. Where the number of category 3, the distribution is normal analysis of ANNOVA preferred. In causes where it makes sense fort he outcome of the analysis of variance ANNOVA of homogeneity is homogeneous of all audited varience identified thus in this cases in order to detect the source of different scheffe analysis preferred. In cases whre the number of categories at least three, but distribution is not normal analysis of Kruskall Wallis was preferred. In cases where the analysis result is meaningful, Mannwhitney U is used for determining the source of difference. Facebook connect strategies scale and a significant relationship between academic procrastination scale scores to determine whether the analysis was stil in distribution of regular and on the assumption that if distribution is normal (N>30)analysis of Pearson Correlation was preferred.Significant difference has been found in academic procrastination by frequency of using Facebook account of sample from the group of students’ it is also found that students’ academic procrastination scale score differ according to the purpose of the using Facebook. When the gender variety was examined, it is seen academic procrastination of boys were higher. When we examine according to High School Types, no meaningful difference is found. When we examine according to class level between 9th and 11th grades, meaningful difference is found for 11th grades. Student who ditect their academic achievement low, their academic procrastination scores are higher then students who detect their academic achievement is high. When marital status of parents’is examined, there is no meaningful difference found. When the education level of mother examined, the more increases the academic procrastination of students. When we examine the education level of father, except from who never goes to school, the more increases the father education level, the more increases the academic procrastination of students. No meaningful difference is found in economical status. Finally, it was observed that Facebook Connect strategies and starting search for information at a scale of higher scores of students committed information search score rises.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber129tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
432514.pdf2.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.