Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2019
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRashid, Qaidar Rahim-
dc.date.accessioned2019-05-22T11:20:00Z-
dc.date.available2019-05-22T11:20:00Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2019-
dc.description.abstractBu çalışmada Ernest Hemingway'in iki romanda iki ana karakter, Frederic Henry ve Robert Jordan eril kimlik, tartışır. Henry Silahlara Veda ana karakter ve Ürdün için Bell Gişeleri ana biridir. Geçmişte, edebiyat eleştirmenleri sert erkeksi özellikleri gösteren bireyler olarak Hemingway'in ana erkek karakterleri tespit almıştı. Önceki Eleştirmenlerin görüşlerin aksine, ben Hemingway merkez erkek karakterler, yani Henry ve Ürdün kendi eril toplumsal konumlarına ilişkin mücadelede ve onlar neredeyse onların erkeklik kanıtlamak mümkün olduğunu savunuyorlar. Biyografik bilgiler ve roman psikanalitik sorular önceki vurgu işaretli aksine, bu çalışmada eril kimliğin inşasında dikkat öder. Konunun Benim tartışma erkeklik toplumsal yapı üzerine kuruludur. Bu Birinci Dünya Savaşı ve İspanya İç Savaşı katılmak için Henry ve Ürdün kurşun motifleri inceleyerek içerir. Henry ve Jordan arasında çeşitli benzerlikler olmasına rağmen, bunlar, özellikle yönden birbirinden farklıdır. Henry savaşı katılarak onun erkeksi kimliğini yeniden dışında hiçbir yolu yoktur. Ancak, çok geçmeden savaşa olmak, onun erkeksi kimliğini savunmak için bir yol olmadığını öğrenir. Diğer bir deyişle, savaş erkekliğe için yaptığı arama ile onu büyüsünden bırakır. Sonuç olarak, o savaş ne de aile yaşamında ne onun erkeklik iddia ederek mutluluğu bulmak için sonunda yapamaz onun erkeksi kimliğini yeniden inşa etmek için yaptığı umutsuz girişimleri ile yaptığı düş kırıklığı karşısında şaşırdı. O dolayı sevgilisi Catherine ve onun ölü çocuğun ölümüne perişan ve umutsuz hale gelir. Öte yandan, Ürdün savaş bırakın ve onun idealleri tehlikeye ediliyor olmasına rağmen, onun arkadaşları ve onun sevgilisi Maria korumak için mücadele tutmak için değil, hakkında fikrini oluşturur. Bunu yaparken, Ürdün pek tatmin bulmak ve bu şekilde onun erkeklik test zafer kazanmak için yönetir. Ürdün azami derecede kaybı duygusu ile üzerine hakim olduğu. Savaş erkeklik hazineyi ortaya çıkarmak için bir araç iken, Henry erkekliğini kanıtlamak için yaptığı girişimleri başarısız olur. Ancak, Ürdün, onun idealleri ve o başlangıçta için Amerika'yı terk etti ilkelerine bağlı kalarak yoluyla belirli bir dereceye kadar başarılı.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectHemingwaytr_TR
dc.subjectErkekliktr_TR
dc.subjectCinsiyet Rolleritr_TR
dc.subjectHenrytr_TR
dc.subjectÜrdüntr_TR
dc.subjectEril Kimliktr_TR
dc.subjectSilahlara Vedatr_TR
dc.subjectÇanlar kimin için çalıyor İnşaatı Krizitr_TR
dc.subjectHemingwaytr_TR
dc.subjectCrisis of Masculinitytr_TR
dc.subjectGender Rolestr_TR
dc.subjectHenrytr_TR
dc.subjectJordantr_TR
dc.subjectConstruction of Masculine Identitytr_TR
dc.subjectA Farewell to Armstr_TR
dc.subjectFor Whom the Bell Tollstr_TR
dc.titleTHE TEST OF MANHOOD IN ERNEST HEMINGWAY’S A FAREWELL TO ARMS AND FOR WHOM THE BELL TOLLStr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe present study discusses the masculine identity of two main characters, Frederic Henry and Robert Jordan, in Ernest Hemingway’s two novels. Henry is the main character in A Farewell to Arms, and Jordan is the main one in For Whom the Bell Tolls. In the past, literary critics had identified Hemingway’s main male characters as individuals that demonstrate tough masculine traits. In contrast to the previous critics’ views, I argue that Hemingway’s central male characters, namely Henry and Jordan are in struggle with regard to their masculine social positions and they are hardly able to prove their masculinity. In marked contrast to the previous emphases on biographical readings and psychoanalytical analyses of the novels, this study pays careful attention to the construction of the masculine identity. My discussion of the subject is based on the social construction of manhood. This involves examining the motives that lead Henry and Jordan to participate in the First World War and in the Spanish Civil War. Although there are several similarities between Henry and Jordan, they differ from each other in particular aspects. Henry has no way except rebuilding his masculine identity by joining the war. However, he soon finds out that being involved in the war is not a way to assert his masculine identity. In other words, the war leaves him disenchanted with his search for manhood. Consequently, he is overwhelmed by his disenchantment with his desperate attempts to rebuild his masculine identity as he is eventually unable to find happiness by asserting his manhood neither in the battlefield nor in family life. He becomes distraught and desperate due to the death of his lover Catherine and her stillborn child. On the other hand, Jordan makes up his mind to stay in battlefield and keep on fighting to protect his friends and his lover Maria despite the fact that his ideals are being compromised. In doing so, Jordan hardly manages to find satisfaction and gain victory in showing his manhood in this manner. Jordan prevails over with a sense of loss to the utmost degree. While the war is a means to uncover the treasure of manhood, Henry fails in his attempts to prove his manhood. Yet, Jordan succeeds to a certain degree through being committed to his ideals and principles which he initially has left America for.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber58tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
426193.pdf894.57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.