Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2015
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞar, Ali-
dc.date.accessioned2019-05-22T11:04:09Z-
dc.date.available2019-05-22T11:04:09Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2015-
dc.description.abstractPetrol rezervlerinin her geçen gün azalıyor olması, dünya ülkelerinin önümüzdeki yıllarda petrol temini konusunda bir çıkmaza sürükleneceğinin kaçınılmaz olması, bütün bunların yanı sıra fosil kaynaklı yakıtların çevre üzerinde sahip olduğu olumsuz etki ve tahrip edici özellikler, birçok ülkeyi ve kuruluşu alternatif enerji kaynakları konusunda arayış içerisine itmiştir. Doğal gaz, 1970’li yıllarda yaşanan bir enerji darboğazından sonra birçok ülke tarafından gündeme gelmiş ve alternatif bir enerji kaynağı olarak kendine yer bulmaya başlamıştır. Rezerv ve temin bakımından bol olması, bunun neticesinde maliyetler yönünden fosil kökenli yakıtlardan çok daha avantajlı olması, hem çok temiz, hem de çok verimli yanma özelliklerinin olması bu yakıt türünün kullanımını oldukça arttırmıştır. Doğal gazın araçlarda alternatif bir yakıt olarak kullanılması da, zaman içerisinde gelişmiş ve pratikte kendine ciddi oranda yer bulmaya başlamıştır. Bu tez çalışmasında belediyelerde alternatif yakıt sistemleri ve ulaşımda doğal gaz kullanımı araştırılmıştır. Bu perspektiften bakılarak doğal gazın belediye parkında bulunan hizmet araçlarında kullanılmasının hem emisyon, hem de maliyet açısından önemi vurgulanmıştır. Konuya teşkil etmesi nedeniyle belediyelerin çevre kirliliği ve toplu ulaşıma ilişkin yasal çerçevesi ortaya konulmuştur. Belediyelerin ulaşım ve çevresel sorumluklarına karşı CNG kullanımı ve ülkemizde CNG kullanımının çevre kirliliği açısından getireceği avantajlar ve dezavantajları incelenmiştir. Diğer yakıtlarla fiyat karşılaştırması yapılmış, toplu taşımacılıkta CNG kullanımına örnek uygulamalar incelenmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectBelediyetr_TR
dc.subjectDoğal Gaztr_TR
dc.subjectAlternatif Yakıttr_TR
dc.subjectDoğal Gazlı Taşıtlartr_TR
dc.subjectCNGtr_TR
dc.titleBELEDİYELERDE ALTERNATİF YAKIT SİSTEMLERİ VE ULAŞIMDA DOĞAL GAZ KULLANIMItr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolDue to running out of oil reserves day by day, inevitability of the state leaders being dragged into a stalemate in the supply of oil in the coming years, moreover negative impact and destructive characteristics of fossil fuels on the environment have led many countries and organizations into the quest for alternative energy sources. After energy shortage in 1970, natural gas has been mentioned by many countries and become an alternative energy resource. In terms of vast reserves and supply, and being more adventageous in cost due to such reasons more than fossil fuels, being clean and effective increased the use of natural gas significantly. The use of natural gas as an alternative fuel in the vehicles also improved over time and it has started to find a significant place in practice. In this study, alternative fuel systems in municipalities and the use of natural gas in transportation will be analyzed. In this perspective, the importance of the use of natural gas in service vehicles in the municipality parks will be emphasized both in terms of emission and cost. Legal framework on environmental pollution and public transportation of the municipalities will be provided. CNG use by the municipalities with regard to transportation and environmental responsibilities of the municipalities, also advanteges and disadvantages of CNG use with regard to environmental pollution will be analyzed. Price comparison with other fuels will be provided and best practices in the CNG use in public transportation will be analyzed.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber67tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
426189.pdf1.51 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.