Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1999
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAdo, Hawnaz İsmail Ado-
dc.date.accessioned2019-05-17T09:11:28Z-
dc.date.available2019-05-17T09:11:28Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1999-
dc.description.abstractİşbu araştırma, Nobel ödülünü kazanan Seamus Heaney'nin şiirlerinde İrlandalı kimliğini analiz etmeyi hedeflemektedir. Birinci bölümde, Kuzey İrlanda'da siyasal krizlerin tırmandığı ile ırkçılık kavgaları yaşanan dönemde Heaney'nin yetiştiği ile biyografisi incelenmektedir. Bölümün ikinci kısmı ise İrlandalının tarihi ile kültürel arka planını ele almaktadır. İkinci bölüm, konusunda Edebi gözden geçirmeye odaklamıştır. Üçüncü bölüm İrlandalı kimliğini, Britanyalı sömürgeciler ile Protestan ittihatçılar tarafından nasıl gizlendiğini ve biçimlendiğini incelemektedir. Dördüncü bölüm, Natüralistin Ölümü, Karanlığa Geçen Kapı, Kışlama ve Kuzey kapsamak üzere İrlandalı kimliği ile kavga meseleleri üzerinde duran Heaney‘nin ilk dört şiir derlemesini kapsamaktadır. Bu dört şiir kitabından seçilen şiirler, batak şiirleri için bir zincire benzerler. Batak şiirleri, batak insanları üzerindedir, küreye göre, Danimarka ile Hollanda bataklardan kaynaklanan kuzeybatı Avrupa'nın şiddet meyilli kültürleri için arkeolojik delil olarak erkekler ile kadınlar öldürülmekte idiler.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectKimliktr_TR
dc.subjectİngiliz Kolonizasyontr_TR
dc.subjectİrlandalı kimliğitr_TR
dc.subjectDini Çatışmalartr_TR
dc.subjectBog Şiirlertr_TR
dc.subjectIdentitytr_TR
dc.subjectBritish Colonisationtr_TR
dc.subjectIrish Identitytr_TR
dc.subjectReligious Conflictstr_TR
dc.subjectBog Poemstr_TR
dc.titleIRISH IDENTITY IN SEAMUS HEANEY SELECTED POEMStr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThis study aims to analyse the Irish identity in the poems of the Nobel Prize winner Seamus Heaney. Chapter One examines Heaney‘s biography, growing up in a period of intense political turmoil and sectarian conflict in Northern Ireland. The second section of the chapter is about the historical and cultural background of Irish. The focus of Chapter Two is a Literature Review on the topic. Chapter Three examines the Irish identity and how it was obscured and shaped by the impact of British colonisers and Protestant Unionists. Chapter Four covers the first four collections of Heaney‘s poems on Irish identity and the conflict, including Death of the Naturalist, Door into the Dark, Wintering Out and North. The selected poems of these four collections are like a chain for the bog poems. The bog poems are about bog people, according to Glob, archeological evidence, men and women were killed for the violent tendency of the cultures of northwest Europe from bogs in Denmark and Ireland. Heaney used them as a symbol to Irish identity by comparing them to the victims of Northern Ireland. Chapter Five is the conclusion of the thesis.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber66tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
426146.pdf998.61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.