Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1994
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAhmed, Khasro Hamarashid-
dc.date.accessioned2019-05-17T08:58:39Z-
dc.date.available2019-05-17T08:58:39Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1994-
dc.description.abstractThis study aimed to identify the motivational strategies that are used in the classroom by English teachers in high school in Northern Iraq. The problem of the statement is the teachers' teaching strategies which influence the learners to be motivated in learning foreign languages. Some teachers do not have experience in using motivational strategies; this will be demotivation of the learners. For this purpose, we specifically investigated the types of the motivational strategies that lead by the English teachers in the Northern Iraq. Moreover, it aimed at finding the students' perspectives on their teachers teaching strategies. The study examined three research questions. As data collection tools, we used questionnaires. The findings showed that most of the teachers of English are not aware of the motivational strategies to motivate their students to learn the English language in an effective way. Meanwhile, most of the teachers agree with all the aspects of the curriculum. They thought that the curriculum was available for the students to be motivated in learning the English language. Meanwhile, the students stated that their teacher's techniques were not enough to motivate themtr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectMotivationtr_TR
dc.subjectMotivational strategiestr_TR
dc.subjectStudent motivationtr_TR
dc.subjectLearning successtr_TR
dc.subjectMotivasyontr_TR
dc.subjectMotivasyon stratejileritr_TR
dc.subjectÖğrenci motivasyonutr_TR
dc.subjectÖğrenme başarısınıtr_TR
dc.titleIMPLEMENTED STRATEGIES OF ENHANCING MOTIVATION AMONG IRAQI STUDENTS FOR LEARNING ENGLISH LANGUAGEtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolBu çalışma Kuzey Irak'ta bulunan lise düzeyi sınıflarda ingilizce öğretmenleri tarafından kullanılan motivasyon stratejilerini tanımlamaya çalışmaktadır. Bu durumda problem öğretmenin kullandığı öğretim yöntemlerindedir; çünkü öğretim yöntemleri öğrencilerin yabancı dil öğrenim motivasyonlarını etkilemektedir. Bazı öğretmenlerin motivasyon stratejilerini kullanmada deneyim sahibi olmamaları öğrencilerin motivasyonunu düşürmektedir. Bu sebepten dolayı çalışmanın amacı Kuzey Irak'taki ingilizce öğretmenlerini yönlendirebilecek motivasyon strateji türlerini bulmaktır. Ayrıca,bu çalışma öğrencilerin öğretmenlerinin eğitim yöntemleri hakkındaki görüşlerini de ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya 3 araştırma sorusu yön vermektedir.Sonrasında anketler aracılığı ile toplanılan bilgiler analiz edilmiştir.Sonuçlar göstermektedir ki : İngilizce öğretmenlerinin çoğu ingilizce dili eğitiminde motivasyon stratejilerini verimli bir şekilde kullanamamaktadır. Bu arada ,öğretmenlerin çoğu müfredatı tüm açılardan onaylamaktadır ve müfredatın İngilizce dili eğitiminde öğrencileri yeteri kadar motive ettiğini düşünmektedirler.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber73tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
426140.pdf7.71 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.