Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1986
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYalda Armota, Randi Salah-
dc.date.accessioned2019-05-17T07:54:36Z-
dc.date.available2019-05-17T07:54:36Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1986-
dc.description.abstractBu çalışma İkinci Dünya Savaşı sonrası Amerika’daki marjinal toplumsal grup olan The Beat kuşağını ve Amerikan kültürü ve toplumu üzerinde büyük bir etkisi olan The Beat hareketinin başlıca eserleri oan Chandler Brossad’ın Who Walks in Darkness ile John Clellon Holmes’un Go eserlerini incelemektedir. Beat’in kültürel ve sosyal mirası altmışlı yılların kültür karşıtları, hippiler, savaş karşıtı hareketi ve hatta sivil hak hareketlerini etkilemiştir. Elbette Amerikan edebiyatına çok önemli yenilikler getirdiler. Allen Ginsberg ve Lawrence Ferlinghetti gibi şairler ile Jack Kerouac gibi yeni ve özgün bir bakış açısına sahip olan romancıların yapı ve tarz alanlarına önemli katkıları olmuştur. Beat edebiyatını seçmiş olmamın sebebi bu alandaki şair ve yazarların muhalif tutumları ve muhalif bir kültür oluşturmaya çalışmalarındandır. Modern Amerikan edebiyatına çok geniş bir perspektif ile bakarsak bile bu yazar ve şairlerin Amerikan toplumunda savaş sonrası oluşan beyaz orta sınıf değerlere karşı olan duruşu göz ardı edilemez. Aksine, bu kişilerin aşırı milliyetçilik, ırkçılık, homofobi karşısındaki ve savaş karşıtı tutumları İkinci Dünya Savaşı sonrasında ABD ve Sovyetler Birliği arasında ortaya çıkan soğuk savaş ve kapitalizmin yarattığı Red Scare, McCartyism, muhafaza politikası, tüketimciliğe karşı sert tepkilerin doğmasına ilham vermiştir. Bu kişilerin anti burjuva ve anti materyalist tutumları altmışlı yılların egemen beyaz orta sınıf kültürü karşıtlığı ve sivil haklar hareketinin temelini oluşturmuştur. Amerikan toplumunda mevcut siyah karşıtı önyargı ve ayrımcılığın sorgulanması biraz da onların çabalarıyla güçlenmiştir. Beats otantik bir yaşam tarzı ve bireysel kimlik arayışındaydı. Bu çalışma özellikle Amerikan beyaz orta sınıf değerlerine alternatif olarak Beatlerin sanatları ve yaşam tarzlarıyla desteklediği bireysel, bohem ve hedonist tavrı da incelemektedir. Birinci bölüm, Beat kuşağının kökenini ortaya koymakta, ardından Beat edebiyatının eleştirel bir incelemesini içermektedir. İkinci bölüm, İkinci Dünya Savaşı sonrası Amerika’daki genel durumu özetleyip, savaş sonrası Amerika’nın sosyal ve politik durumuna bakmaktadır. Dönemin edebiyat akımları yine bu bölümde tartışılmaktadır. Üçüncü bölüm, Brossard’ın Who Walk in Darkness adlı eserindeki, beyaz orta sınıf değerlerine karşı öne çıkan marjinal yaşam tarzı ve bireyselliğe odaklanmaktadır. Dördüncü bölüm ise John Holmes’un Go adlı eserinde, tüketim toplumu karşısında hipsterizm ve hedonist yaşam tarzını irdelemektedir. Her iki eser daha otantik bir hayat tarzı arayışını temsil eder. Eserler karakterlerin beyaz orta sınıf değerlerini reddettikten sonra karşılaştıkları sorunları ele alır. Bunun sonucunda toplumdan dışlanır, ırkçı tacizlere maruz kalır, serseri ve marjinal muamelesi görürler. Karakterler Amerikan toplumundaki egemen tutum ve değerleri eleştirir, karşı çıkar ve yaşam tarzları yüzünden sert bir şekilde yargılanır ve damgalanırlar. Her iki eser de Amerikan toplumunun ırkçı, kadın düşmanı ve homofobik davranışlar içeren, daha fazla sosyal ve ahlaki baskıya sebep olan, bireysel ifadenin bastırılmasına sebep olan beyaz orta sınıf tutumunu eleştirir. Romanlar sosyal baskının sebep olduğu boğucu atmosferi tanımlayıp kariyer odaklı, tüketimci ve konformist olmayı reddeden Beat hareketinin boş yere damgalanan aykırı tavrını ortaya koyar. Ayrıca İkinci Dünya Savaşı sonrasında fiilen ırksal, etnik ve cinsiyet hatlarıyla bölünen ve büyük homojen bir bütüne indirgenmesi imkansız olan Amerikan toplumunun çelişki ve çatışmaları hakkında bize fikir verir. Asi ve direnen ruh, orta sınıfın düzenli üyelerinden olmaktansa alternatif yollar keşfedip çeşitli deneyimler kazanmayı tercih eden Beat’ler gibi alt kültürün enerjik bir sahnesi olarak ortaya çıkarmaktadırtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectBeat kuşağıtr_TR
dc.subjectMarjinal gruptr_TR
dc.subjectOtantik benliktr_TR
dc.subjectBohem yaşamtr_TR
dc.subjectHipsterizmtr_TR
dc.subjectHedonizmtr_TR
dc.subjectThe Beat generationtr_TR
dc.subjectMarginal grouptr_TR
dc.subjectCounterculturetr_TR
dc.subjectAuthentic form of lifetr_TR
dc.subjectBohemianismtr_TR
dc.subjectHipsterismtr_TR
dc.subjectHedonistr_TR
dc.titleTHE BEAT GENERATION, THE MARGINAL SOCIAL GROUP OF THE POST WWII AMERICAN LITERATURE: A STUDY OF CHANDLER BROSSARD'S WHO WALK IN DARKNESS AND JOHN CLELLON HOLMES'S GOtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThis study investigates the Beat generation as a marginal social group of the Post WWII America and looks at Chandler Brossard's Who Walk in Darkness and John Clellon Holmes's Go as the major works of the Beat movement which has had a significant impact on the American culture and society. The cultural and social legacy of the Beatniks can be traced to the sixties counterculture, hippies, anti-war movements, and even the civil rights movement. Their literary impact has been even more significant. The poets such as Allen Ginsberg and Lawrence Ferlinghetti and the novelists such as Jack Kerouac provided American literature with a fresh and original perspective, also making remarkable contributions in terms of form and style. The reason why I chose to study the Beat literature is the dissident attitudes of its writers and poets and the way they created a unique dissident culture. Their importance in terms of challenging the mainstream values of the post-war American society cannot be overlooked even if we view the modern American literature from a very broad perspective. Their critical stance with regard to the social and political issues concerning America can even be applied to today’s global crises, affecting the societies all over the world. The Beats were not an isolated group of people who rejected to be involved in the current social political issues of their country. On the contrary, their anti-establishment and anti-war attitudes inspired the critical responses toward the Cold War between the US and The Soviet Union that emerged after the Second World War, the Red Scare, McCarthyism, policy of containment, conformity, consumerism created and supported by capitalism. Their anti-bourgeois and anti-materialistic attitudes provided a basis for the sixties counterculture and civil rights movement, and more importantly, they questioned the prejudices and discrimination against people on racial, ethnic, and ideological bases existing in the American society. The Beats' search for an authentic form of life and a personal identity outside the mainstream is brought under scrutiny. This study specifically deals with the themes of individualism and bohemian and hedonist lifestyle as an alternative to the American conformity and the white middle class values. The first section contains a review of the origins of the Beat Generation and is followed by a critical examination of it. The second chapter examines the general context of the post WWII America and views the post war America from the social and political aspects. The social and literary aspects of the same era are also discussed. The third chapter focuses on marginality and individuality vs. the mainstream White Middle Class Values in Brossard's Who Walk in Darkness, while chapter four debates hipsterism and hedonism vs. consumerism and conformity in John Holmes’s Go. Both works are significant for portraying a search for a more authentic lifestyle. They show the harsh consequences the characters are faced with after rejecting the mainstream white middle class values. One such consequence is being treated as outcasts and being marginalized. The characters cannot be integrated to the American society and because of their lifestyles they are judged harshly and stigmatized. So, both works deal with the judgmental attitudes of the white middle-class American society, which include racist, misogynist, and homophobic behaviors and which turn into heavier social and moral pressures, causing suppression of individual expression. The novels describe the suffocating atmosphere caused by social pressures and stigmatizing attitudes that frustrate the Beats who reject being mainstream career-oriented, consumerist conformists and give us an idea about how the American society after the WWII has been actually divided by the racial, ethnic, and sexual lines and how it is impossible to reduce it into one large homogeneous whole. The rebellious spirit reveals itself in the form of an energetic scene of subcultures such as the Beats that prefer to explore alternative ways of being and to acquire a variety of experiences rather than becoming regular members of the mainstream middle-class.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber75tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
426129.pdf1.08 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.