Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/1968
Başlık: THE PERCEPTIONS OF STUDENTS AND TEACHERS ABOUT THE BENEFITS OF AND BARRIERS TO TECHNOLOGY AIDED EFL
Yazarlar: Mohammed, Mahmood İmad
Anahtar kelimeler: Teknoloji Destekli Dil Öğretimi (TAEFL)
Tutum
Engeller
Dil Eğitimini Kolaylaştıran Teknoloji (TAEFL)
Technology Aided English As A Foreign Language (TAEFL)
Attitudes towards TAEFL
Benefits of and Barriers to TAEFL
Frequency of Using Technology
Yayın Tarihi: 2015
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Bu araştırmada Yabancı dil öğretiminde öğretmen ve öğrencilerin teknolojinin sağladığı yararlar, karşılaşılan sorunlar ve engeller hakkında görüşleri alınmıştır. Araştırma Kuzey Irak Erbil kentindeki Selahaddin üniversitesi, Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümündeki 50 öğretmen ve 130 öğrenciden anket yoluyla veri toplanmıştır. Ayrıca 10 öğretmen ve 10 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Araştırmada hem öğretmenlerin ve hem de öğrencilerin yabancı dil öğretimine teknolojinin entegre edilmesine karşı olum tutum sahibi olmalarına karşın, bu okullarda yeterli teknolojinin bulunmadığı ya da mevcut teknolojiyi öğrencilerin kullanmadıkları bazı engellerle karşılaştıkları sonucuna varılmıştır. Bu engellerin başında yetersiz teknolojik donanım, bilgi ve zaman yetersizliği ve eğitim eksikliği bulunmaktadır. Araştırma sonunda gerekli öneriler yapılmıştır. Bu önerilerden bazıları teknoloji için yeterli finansman sağlanmalı, teknoloji kullanımına yönelik eğitim programları düzenlenmelidir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1968
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
426102.pdfTez dosyası1.15 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.