Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1898
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKoç, Mustafa Hakan-
dc.date.accessioned2019-05-13T09:16:06Z-
dc.date.available2019-05-13T09:16:06Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1898-
dc.description.abstract2012 yılında 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun yürürlüğe girmesiyle birlikte, çalışanların iş kazaları ve meslek hastalıklarına maruz kalmaması için önleme politikaları geliştirilmesi hedef olarak benimsenmiş, bu amaçla da birçok yönetmelik yayınlanarak uygulamaya alınmıştır. Çalışma ortamlarında bulunan ve çalışanlar dışında misafir, müşteri, kuruluş dışından hizmet alımı esnasında çalışma ortamında bulunan diğer kişiler, vb hedef kitle olarak değerlendirilmekte ve önleyici yaklaşım çerçevesinde risk değerlendirmeleri, acil durum planları, iş sağlığı güvenliği kültürünün yerleştirilmesine yönelik eğitimler, mesleki yeterlilik eğitimleri, vb. pek çok konu gündeme gelmiştir. Tüm bu uygulamalarda, yetişkin çalışma ortamları öngörülmektedir. Göz ardı edilen ancak, çok önemli olan çalışma ortamlarından biri de çocuk kreş ve anaokullarıdır. Tehlike sınıfları tebliğine bakıldığında anaokulları az tehlikeli olarak değerlendirilmektedir. Ancak, bu ortamlarda küçük çocukların olması sebebiyle yaşanabilecek ve çocukları etkileyecek önemli tehlike ve riskler söz konusu olabilmektedir. Yaşlarının küçük olması sebebiyle olası kazaları öngörebilmeleri, önlem alabilmeleri, acil durumlarda nasıl davranmaları gerektiğini bilmeleri mümkün değildir. Bu sebeplerle çalışanlar dışındaki çocuk eksenli risk faktörlerini belirlemek üzere İstanbul’da farklı bölgelerdeki birkaç anaokulunda risk değerlendirmesi, vaka incelemeleri, anaokulu öğretmenleri ile mesleki problemleri hakkında anket ve çocuklar hakkında check – list çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma kapsamında; En sık rastlanan kaza durumları ve sebepleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Risk değerlendirmesi yapabilmek için check-list hazırlanarak olası tehlike ve riskler tespit edilmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerle Mesleki problemler hakkında anketler yapılmıştır. Böylece problemlerin iki ayağı olarak öğrenci - öğretmen perspektifli problemlerin sentezi yapılabilmiştir. Sonuç olarak; anaokullarında 3-6 yaş arası çocuklar arasında en çok görülen kaza-yaralanma vakalarının sebepleri, şekilleri, görülme sıklıkları ve alınması gereken önlemler tespit edilmiş, evsel çocuk kazaları üzerine yapılan literatür çalışmaları anket, Check-list ve risk değerlendirmesi sonuçlarıyla karşılaştırılmış, iş güvenliği kültürünün anaokulu öğretmenleri üzerinde ne derece önem teşkil ettiği ve iş güvenliği kültürünün anaokullarında ne derece hakim olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectİş sağlığı ve güvenliğitr_TR
dc.subjectRisk değerlendirmesitr_TR
dc.subjectCheck - listtr_TR
dc.subjectAnkettr_TR
dc.subjectAnaokulutr_TR
dc.subjectAnaokulu öğretmenitr_TR
dc.subjectÇocuk güvenliğitr_TR
dc.subjectGüvenlik kültürütr_TR
dc.subject3-6 yaş arası çocuklartr_TR
dc.subjectKazatr_TR
dc.subjectYaralanmatr_TR
dc.subjectLabour Health and Safetytr_TR
dc.subjectRisk Analysistr_TR
dc.subjectCheck-List Surveytr_TR
dc.subjectKindergartentr_TR
dc.subjectKindergarten Teachertr_TR
dc.subjectChildren Safetytr_TR
dc.subjectSafety Culturetr_TR
dc.subjectAccidents and Woundingtr_TR
dc.title3 – 6 YAŞ GRUBU ANAOKULLARINDA ÇOCUK EKSENLİ RİSK ETMENLERİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolAfter number 6331 Labour Health and Safety Law started to be applied in 2012, the prevent politics have been intended in order to not to be exposed of workers to Labour accidents and diseases. That is why lots of regulations have been published and applied. All the people like customer, like quest except workers in the working place have been taken into consideration as target group and according to the prevent politics risk analysis, emergency situation plans, trainings intended placed of Labour Health and Safety Culture, vocational qualifications trainings …. etc have been taken to agenda. Adult working environments have been targeted in theses law applicants. Although it s ignored, one of the most serious adult environment is kindergartens. When danger or risk class is checked, it is seen that the kindergartens are in low risk level. But there might be risks and dangers for the children in these places. Since they are children, it is not possible for them to realize the possible accidents, to prevent and also to know how to act in emergency situation. For this reasons in order to specify the risk factors for children except the workers, the check lists about children, the surveys about occupation problems with kindergarten teachers event investigations and risk analysis have been done in a few kindergartens in a different regions of Istanbul. So in these studies;  The most frequent accidents and their reasons have been struggled to identify  In order to make risk analysis, the check lists have been prepared and the possible risks-dangers have been struggled to identify  The surveys about occupation problems with the teacher angles have been done So the synthesis of problems from both student and teacher angle have been done. As a result; The reasons of the most seen children wounding and accidents whose ages are between 3 and 6, have been identified and the prevents have been identified. These studies have been compared with the surveys which were done against home accidents and check list- risk analysis results. Also these studies allow us to see how Labour safety culture is dominated in the kindergartens.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber190tr_TR
Appears in Collections:Tezler -Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
394411.pdfTez dosyası2.66 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.