Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1886
Title: EĞİTİM KURUMU YÖNETİCİLERİNİN, YÖNETİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR
Authors: Uğur, Veysel
Keywords: Eğitim
Eğitim kurumu
Eğitim yöneticisi
Yönetim
Education
İnstitute of education
Management of Educational Institute
Management
Issue Date: 2015
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Bir taraftan eğitim kurumları yöneticiliğine olan talep her geçen gün azalmakta iken, diğer taraftan eğitim kurumu yöneticilerinden beklentiler sürekli artmaktadır. Kısıtlı mali imkânlarla kurumun fiziki eksiklerini gidermeye çalışırken aynı zamanda eğitim öğretim kalitesini artırmaya çalışmak, yöneticileri zorlamaktadır. Eğitim kurumu yöneticileri bilgi, beceri, birikim ve deneyimleriyle eğitim kurumlarını her alanda ileriye götürme konusunda birinci dereceden sorumlu kişilerdir. Bu nedenle eğitim kurumu yöneticilerinin, yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunların belirlenmesi ve yaptıkları işi severek sürdürmeleri için bu sorunların giderilmesi oldukça önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı eğitim kurumu yöneticilerinin, yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlara çözüm yolları bulmaktı. Bu amaç doğrultusunda elde edilen verilerin analizleri sonucunda araştırmacı birtakım sonuçlara ulaşmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Bağcılar İlçesinde ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev yapan eğitim kurumu yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Bağcılar ilçesinde 37 ilkokul, 30 ortaokul ve 25 lisede görev yapan eğitim kurumu yöneticilerinden basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiş araştırmaya katılmaya gönüllü 92 eğitim yöneticisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada, eğitim kurumu yöneticilerinin, yönetim sürecinde karşılaştığı zorlukları belirlemek amacıyla Kulu (2008) tarafından geliştirilen “Okul Yönetiminde Karşılaşılan Güçlükler” anketi kullanılmıştır. Veriler, Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı 17 ( SPSS 17 )’ ye aktarılmış ve istatistiksel analizler bu programla gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde Frekans ve Yüzdeler, Bağımsız Örneklemler için t- testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Tek Yönlü Varyans Analizi sonuçlarının anlamlı çıkması durumunda işlem sonrası testleri Lsd testi aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Denencelerin test edilmesinde gözlenen sayısal farkların ‘‘ anlamlı ’’ ya da ‘‘ anlamsız ’’ olduğu.05’lik hata payı dikkate alınarak belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda eğitim kurumunda yönetici olarak görev yapmakta olan eğitim kurumu yöneticilerinin yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunlar ile cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, mesleki kıdem, çalışılan okul türü, görevi değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1886
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
391641.pdfTez dosyası2.88 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.