Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBozkurt, Leyla-
dc.date.accessioned2019-05-13T07:37:29Z-
dc.date.available2019-05-13T07:37:29Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1881-
dc.description.abstractTüketici davranışı, tüketiciye verilen bir hizmet veya üründen beklediği faydayı giderip gidermediği konusuyla ilgilidir. Tüketici davranışı, kapitalizmin egemen olduğu günümüzün getirdiği rekabet ortamında göz önüne alınması gereken en temel kavramlar arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu rekabet ortamında, tüketiciyi üretilen mal veya hizmeti satın almaya yönlendiren ihtiyaçlar mevcuttur. Fakat bu ihtiyaçlar, farklı tüketiciler tarafından çeşitli şekillerde anlaşılmakta ve bu farklı anlaşılmalar da ürünü satın alacak kişilerde, satın alma kararı verirken birbirinden değişik güdüleri harekete geçirmektedir. Reklamın tüketicileri satın almaya teşvik etmesi ve ürünün markalaşma üzerindeki etkisi herkes tarafından bilinen bir gerçek durumundadır. Markalar yaptıkları reklam kampanyaları ile tüketicileri satın almaya yöneltmek istemektedirler. Irak’a ihracat yapan Türk markalarının yürüttüğü reklam kampanyalarının satın almaya etkisinin olması beklenmektedir. Bu çalışmada Irak’a ihracat yapan Türk markalarının yürüttüğü reklam kampanyalarının satın alma üzerindeki rolü araştırılmıştırtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectReklamtr_TR
dc.subjectMarkalaşmatr_TR
dc.subjectKuzey Iraktr_TR
dc.subjectTüketicitr_TR
dc.subjectSatın Almatr_TR
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.subjectAdvertisingtr_TR
dc.subjectBrandingtr_TR
dc.subjectNorth Iraqtr_TR
dc.subjectConsumertr_TR
dc.subjectPurchasingtr_TR
dc.subjectMarketingtr_TR
dc.titleKUZEY IRAK’A İHRACAT YAPAN TÜRK MARKALARININ MARKALAŞMASINDA REKLAMIN ROLÜtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolConsumer behavior, consumer expectations of what a service offered is a phenomen on associated with the fixed rate. Consumer behavior, evidenced by the rising impact of competitive conditions in terms of profitability and a sustainable focus on the most important concepts that are required during the first is located. Person purchasing any product that directs a particular need exists. But this need is perceived in various waysby each consumer, consequently both consumers decisionto purchase a particular product when they are being in fluenced by different motives. It is a known fact that advertising and promotion encourages customers for shopping and has an effect on the product by becoming a brand. Brands are willing to lead the customers with their advertisements. It is expected that the advertising campaigns would raise the export of Turkish companies to Iraq. In this study, it surveyed that the effect of the advertising campaigns of Turkish companies whom making export to Iraq on purchase.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber83tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
391636.pdfTez dosyası3.33 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.