Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1865
Title: ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ VE DUYGUSAL ZEKÂ İLİŞKİSİ
Authors: İnan, Gülcan
Keywords: Zeka
Duygusal zeka
Problem çözme
Ortaokul öğretmenleri
Eğitim
İntelligence
Emotional intelligence
Problem solving
Teachers of Secondary School
Education
Issue Date: 2015
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Öğretmenlerin yüksek düzeyde problem çözme becerisine ve duygusal zekâ düzeyine sahip oluĢu eğitimin kalitesini arttırıcı etki yaratacaktır. Ancak öğretmenlerin klasik sistemden tam olarak sıyrılamamıĢ olması bunun önünde en büyük engellerden birini oluĢturmaktadır. Bu çalıĢmada öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki iliĢki incelenmiĢtir. Bireyin duygusal zekâsı ile problem çözme becerisi arasında iliĢki olduğu düĢünülmektedir. Yapılan araĢtırma sonucunda da iliĢki bulunmuĢtur. AraĢtırmanın evreni, Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Örneklem ise Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde yer rastgele seçilen okullarda görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Yapılan araĢtırmaya göre katılımcıların duygusal zekâ ve problem çözme becerileri ölçeklerinin ortalama puanları tespit edilmiĢtir. Katılımcıların verdikleri cevaplar incelendiğinde duygusal zekâ düzeylerinin yüksek çıktığı görülmüĢtür. Katılımcıların problem çözme becerileri ve duygusal zekâ düzeylerine göre cinsiyetler arasında anlamlı farklılık bulunmamıĢtır. Ayrıca yaĢ, mesleki kıdem, çalıĢılan kurum gibi değiĢkenler arasında da anlamlı farklılık görülmemiĢtir. Ancak duygusal zekâ düzeyi ile problem çözme becerileri arasında iliĢki bulunmuĢtur
URI: http://hdl.handle.net/11547/1865
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
385701.pdfTez dosyası1.74 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.