Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1864
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSezer, Ezel-
dc.date.accessioned2019-05-13T05:42:55Z-
dc.date.available2019-05-13T05:42:55Z-
dc.date.issued2015-02-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1864-
dc.description.abstractÖğretmenlerin iş doyumunu gerçekleştirecek ve sürdürecek, mesleğinde daha verimli olmasını sağlayacak etmenlerin belirlenmesi ve düzenlenmesi için bunların neler olduğundan yola çıkarak gerekli düzenlemelerin yapılması ilave olarak okul müdürlerinin yöneticilik performanslarının öğretmenlerin performansını arttırması üzerindeki etkilerini belirlemek gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı; ilkokul okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan yöneticilik performansları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiyi incelemek, elde edilen bulgular ile problemlere çözüm önerileri sunarak tartışmaktır. Araştırmanın evreni; 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında, İstanbul ilinin Bahçelievler, Bakırköy, Esenler, Küçükçekmece ilçelerindeki devlet ilkokullarında görev yapan tüm öğretmenleri, araştırmanın örneklemi ise bu ilçelerden gönüllülük esasına dayalı, rastgele seçilen 234 öğretmeni kapsamaktadır. Bu araştırmada ilkokul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan yöneticilik performansları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiyi ölçmek için “Yönetici Performans Ölçeği’’ ve “Minnesota İş Doyum Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS programında analiz edilmiştir. T- testi ve tek yönlü varyans (ANOVA), Pearson analizi ile ölçek verileri değerlendirilmiştir. Analizlere baktığımızda yaş ve mesleki kıdem değişkenlerinde öğretmenlerin iş doyumunda anlamlı farklılık görülmüştür. Mesleki kıdem değişkenine baktığımızda 1-10 yıl mesleki kıdem grubu öğretmenleri ile 21 yıl ve üzeri mesleki kıdem grubu öğretmenleri arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Yaş değişkenine baktığımızda ise 22-35 yaş aralığındaki öğretmenler ile 45 ve üstü yaş aralığı öğretmenleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin iş doyumu ölçeğinden aldıkları puanlarla yönetici performansı ölçeğinden aldıkları puanlar arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectYöneticitr_TR
dc.subjectOkul müdürütr_TR
dc.subjectİş doyumutr_TR
dc.subjectPerformanstr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectAdministratortr_TR
dc.subjectSchool principaltr_TR
dc.subjectJob satisfactiontr_TR
dc.subjectPerformancetr_TR
dc.subjectTeachertr_TR
dc.titleİLKOKUL MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLER TARAFINDAN ALGILANAN YÖNETİCİLİK PERFORMANSLARI İLE ÖĞRETMENLERİN İŞ DOYUMU ARASINDAKİ İLİŞKİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolAs a matter of course , it is required to define and arrange the factors which fulfill of job satisfaction for teachers and provide with the purposes of the sustainability on it and being more productive on profession.Those required factors are arranged within the consideration of above mentioned concerns.In addition to that , it is also required to clarify the effects of the administration performances of principals on increasing the performance of teachers The purpose of this study is to investigate the relation between the administration performances of the principals which are perceived by the teachers and the job satisfaction of those teachers , besides , to offer solutions with findings as a result of investigation and discuss. The research comprises whole teachers who are charged in the districts of İstanbul at Bahçelievler,Bakırköy,Esenler and Küçükçekmece goverment primary schools , however the sampling of research only covers the 234 teachers who are selected randomly based on voluntariness principle at same districts In order to measure the relation between the administration performances of principals which are perceived by the teachers and job satisfaction of those teachers the “ Administrator Performance Questionnaire “ and “ Minnesota Satisfaction Questionnaire” have been used.The obtained data was analyzed in SPSS program.The scale figures have been evaulated with T-test and one direction variation ( ANOVA ) Pearson analyse method. According to results , it is determined that , there are significant job satisfaction differences on the age variation and the job seniority variation.When examining of the job seniority variation , it is realized that there is meaningful relation between the group who is experienced 1-10 years and the group who is experienced 21 years and over it.On the other hand ,when examining the age variation , it is realized that there is meaningful difference between the teachers who are in 22-35 age range and the teachers who are in 45 and over age range.There is meaningful positive relation between the points obtained from the job satisfaction questionnaire of teachers and the points obtained from the administration performance questionnaire.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber66tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
385700.pdfTez dosyası2.21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.