Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1843
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBurgaz, Ayça-
dc.date.accessioned2019-05-11T07:33:41Z-
dc.date.available2019-05-11T07:33:41Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1843-
dc.description.abstractSosyal medya, internette ve elektronik ortamlarda diğer insanların deneyimlerini, bilgilerini paylaşmak ve tartışmak amacıyla kullanılmaktadır. Sosyal medya araçları son dönemlerin en çok tercih edilen dijital mecrasıdır. Şirketlerin hem tüketicileri hakkında çok daha detaylı bilgi edinebilmesini hem de ürünleri hakkında yapılan yorumları tüketicilerin tutumlarını, tercihlerini, yaşamlarını ve isteklerini takip edebilmelerini sağlamaktadır. Sosyal medya ağları artık herkes tarafından her yerde kullanılabilmektedir. Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya ağları Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin ve Youtube’dur. Tüm sektörler gibi halkla ilişkilerde sosyal medyanın önemini anlamış, sosyal medya mecralarını ve sosyal medyayı pazarlama amaçlı kullanmaya başlamıştır. Bu nedenle araştırma da halkla ilişkilerde sosyal medya kullanımı ve sosyal medyada pazarlama ele alınmıştır. Ayrıca araştırmada bir halkla ilişkiler ajansı ve bir reklam ajansı ile sosyal medya kullanımı ve sosyal medya pazarlaması ile ilgili mülakat yapılmıştır. Araştırmanın amacı, halkla ilişkilerin sosyal medyayı kullanımı ve halkla ilişkiler ajansı ile reklam ajansının sosyal medya kullanımının karşılaştırılmasıdır. Ajanslar ile yapılan mülakatlar sonucunda reklam ajansının sosyal medyayı daha aktif ve daha bilinçli kullandığı görülmektedir. Ajanslar yaptıkları çalışmalarda, çalıştıkları kurumlardaki halkla ilişkiler uzmanı, pazarlama uzmanı ve sosyal medya uzmanı ile beraber çalışmaktadır. Ajanslar tarafından en çok Instagram ve Facebook kullanılmaktadır. Böylelikle halkla ilişkiler ajansı ve reklam ajansının sosyal medyayı kullanımı ve ajansların pazarlama amaçlı yaptıkları çalışmalar incelenmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectSosyal Medyatr_TR
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectReklamtr_TR
dc.subjectSocial Mediatr_TR
dc.subjectMarketingtr_TR
dc.subjectPublic Relationstr_TR
dc.subjectAdvertisingtr_TR
dc.titleHALKLA İLİŞKİLERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE SOSYAL MEDYADA PAZARLAMA (BİZCE TANITIM HALKLA İLİŞKİLER AJANSI VE SESLİ HARFLER DİJİTAL REKLAM AJANSI ÖRNEĞİ)tr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolPeoples use social media, electronic vehicles and internet tos hare and dıscuss their experiments and knowledges. Social media vehicles are most preference digital chanel at last times. Social media vehicles provide to learn consumers what do they think about their products and to learn consumers prefers. Everyones can use social media webs in everywhere. Now most useable social media webs are Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin and Youtube. Today, public relations understand that social media important like other sectors. Public relations was started to social media for marketing. So that at investigion used social media and marketing social media. İn addition there are one public relations agency about using social media and marketing social media at this investigation. After interview with all these agencies; Advertising agency use social media very active. Agencies in their work, they work in institutions of public relations experts, marketing experts and social media experts are working with together. Agency Instagram and Facebook are used most by. At last I understood public relations use social media for marketing.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber130tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
381436.pdfTez Dosyası1.02 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.