Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/1842
Title: | KÜRESELLEŞME İLE BİRLİKTE DEĞİŞEN YEREL YÖNETİM ANLAYIŞI VE EĞİTİME YANSIMALARI : İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ |
Authors: | Görmüş, Halil |
Keywords: | Küreselleşme Yeni Kamu Anlayışı Yerel Yönetim Eğitim Yaygın Eğitim Globalization New Public Management Municipality Education Non-formal education |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
Abstract: | 1970’li yıllar ile birlikte dünyada sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçilirken, küreselleşmenin gerçekleşmesine paralel olarak pek çok değişiklik olmuştur. Yerel Yönetimlerde oluşan demokratikleşme ve şeffaflık anlayışı küreselleşme sürecinin yerelleşmeyi desteklemesinin etkilerindendir.Türkiye, küreselleşme ve AB uyum süreci ile birlikte kamu yönetiminde önemli değişiklikler getiren bir reform sürecine girmiştir. Yeni Kamu Yönetimi anlayışı merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki yetki paylaşımını konu alırken, eğitim sisteminin yeniden kavramlaştırılmasında belediyelere önemli sorumluluklar ve görevler yüklemektedir. Bu anlamda,ilköğretim ve halk eğitimi kavramlarının yeniden tartışılması ile eğitimin amacı ve niteliği konusunda küresel ölçekte yapılan düzenlemeler, yerel yönetimler tarafından hızlı ve etkili bir şekilde uygulanmaktadır. 21. Yüzyılda eğitim hakkı, yaşı ne olursa olsun bütün insanların temel hakkı olarak kabul edilmiştir. Aynı zamanda küreselleşme ile birlikte yerel çözümlerin, eğitimde yerelleşme eğilimlerinin önemi artmaktadır. Bu çalışma, yerel yönetimlerin özellikle belediyelerin yeni kamu yönetimi anlayışı ile birlikte eğitim sistemi içindeki yerini araştırmaktadır. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/1842 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
376755.pdf | Tez dosyası | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.