Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1787
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAvcı, Seyhan-
dc.date.accessioned2019-05-09T06:43:43Z-
dc.date.available2019-05-09T06:43:43Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1787-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapmakta olan orta okul eğitim yöneticilerinin bilgi yönetimine ilişkin yeterlilik algılarının incelenmesidir. Tekil tarama modelindeki bu araştırmada, İstanbul ili Bağcılar ilçesinden rastgele seçilen 44 kamu ortaokulunda görev yapan toplam 186 öğretmenin görüşüne başvurulmuştur. Araştırmada ortaokul yöneticilerinin (bilgi üretimi, bilgi paylaşımı, bilgiyi kullanma ve bilgi depolama alt boyutlarından oluşan) bilgi yönetimine ilişkin yeterlilik algılarını belirlemek için İkram ÇINAR tarafından geliştirilen “Eğitim Yöneticilerinin Bilgi Yönetimi Stratejilerinin Belirleme (EYBYSB) Anketi ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Alt problemlerin çözümlenmesi amacıyla, ölçekler vasıtasıyla ulaşılan veriler SPSS 17 paket programına aktarılmış, aritmetik ortalamaları, standart sapma değerleri, t-Testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. İstatistiksel analizlerde .05 anlamlılık düzeyi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda şu bulgulara ulaşılmıştır; ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin bilgi yönetimi yeterlilik algıları bütün boyutlarda ortanın üzerinde nispeten yüksek düzeydedir. Ancak yinede geliştirilmesi gereken alanlar vardır. Ortaokul yöneticilerinin bilgi yönetimi algıları, yaş, mezun olunan okul, hizmet yılı, yöneticilik türü ve yöneticilik süresi değişkenlerine göre anlamlı istatistiksel olarak anlamlı derecede farklılaşmıştır. Bu araştırma teorik olarak alanyazına önemli katkılar sağlamasının yanında pratik olarak politika geliştiricilere ışık tutucu nitelikte olup araştırma sonucunda şu gruplara mensup ortaokul yöneticilerinin bilgi yönetimi eğitimine tabi tutulması önerilmektedir: 50 yaş ve üzeri yöneticiler, Fen edebiyat fakültesi mezunu yöneticiler, 21 yıl ve üzeri hizmet yılı olan yöneticiler, Müdür başyardımcıları, yöneticilik süresi 16 yıl ve üzeri olan yöneticiler.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectBilgi Yönetimitr_TR
dc.subjectBilgitr_TR
dc.subjectYönetimtr_TR
dc.subjectOkul yöneticilerinin yeterlilikleritr_TR
dc.subjectKnowledge managementtr_TR
dc.subjectKnowledgetr_TR
dc.subjectManagementtr_TR
dc.subjectSchool administrators’ competenciestr_TR
dc.titleORTAOKUL EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN BİLGİ YÖNETİMİ YETERLİLİKLERİ (BAĞCILAR İLÇESİ ÖRNEĞİ)tr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe purpose of this research is to analyze secondary school administrators’ knowledge management competencies. A non-experimental quantitative research design was employed utilizing a survey design with a group of 186 school administrators randomly selected 44 public secondary schools in Bağcılar school district in İstanbul. In order to examine secondary school administrators’ knowledge management competencies (generating knowledge, sharing knowledge, using knowledge and storing knowledge), “School Administrators’ I knowledge Management Competencies Questionnaire” (EYBYSB) by İkram ÇINAR was administered as a data collection instrument. The data were analyzed through SPSS 17 software program. Means, standard deviations, independent samples t-Test, and oneway ANOVA were administered with cut-off point of .05. Findings illustrated that secondary school administrators’ perceived knowledge management competencies were moderate level at all dimensions of knowledge management. However, secondary school administrators’ perceived knowledge management competencies significantly differed according to their age, graduation, experience of work, administration type, administration year. On the theoretical side, the current study put significant contribution to the research literature. Moreover, on the practical side, the findings are enlightening for policy makers, in that, those school administrators who are more than 50 yeras old, who were graduated from faculty of Science and Literature, who have worked more than 16 years as an administrator, head of deputies should be given information management in-service training.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber116tr_TR
dc.identifier.bibliographictagAVCI, Seyhan Yüksek Lisans, İşletme Yönetimi Bilim Dalı İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü Danışman: Prof. Dr. Uğur TEKİNtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
361671.pdfTez Dosyası3.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.