Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1782
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErebak, Serkan-
dc.date.accessioned2019-05-09T06:02:59Z-
dc.date.available2019-05-09T06:02:59Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1782-
dc.description.abstractKüreselleşen dünyamızda, çeşitli uluslardan i nsanlar birlikte yaşayabilir ve çalışabilir. Farklı kültürden insanların birbirleri yle etkileşime geçmesi ve birbirlerine daha bağımlı hale gelmesi sonucunda, insanlar etkili kültürlerarası iletişim sağlamak için kültürlerarası iletişimin ne kadar önemli olduğunu yeniden düşünmeye zorundadırlar. Bu, kültürel farklılıklara dair farkındalık geliştirmekle ve diğer insanların kültürleri ne saygı duymak için bazı davranışları değiştirmekle mümkündür. Bu araştırmanın amacı kültürlerarası anlayış ve iletişim konusunda alınan eğitim ile kültürlerarası duyarlılık arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın katılımcıları, Dünya Gençlik Gemisi Programının geçmiş katılımcısı olup olmadığı; eğer geçmiş katılımcısı ise kültürlerarası anlayış eğitimini alıp almadıkları ve genel olarak önceden kültürlerarası iletişim konusunda eğitim alıp almadıklarına göre gruplara ayrılmıştır. Tüm katılımcıların doldurduğu ölçek sonucunda elde edilen veriler incelenmiştir. Farklı uluslardan iş hayatında olan insanların katıldığı bu çalışma i le birlikte bireylere kültürlerarası anlayış ve iletişim konusunda eğitimler verilmesinin faydalarına daha derin bir bakış sağlanmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subjectKültürlerarası Anlayıştr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectKültürlerarası İletişimtr_TR
dc.subjectCulturetr_TR
dc.subjectCross-Cultural Understandingtr_TR
dc.subjectCommunicationtr_TR
dc.subjectCross Cultural Communicationtr_TR
dc.titleKÜLTÜRLERARASI ANLAYIŞ VE İLETİŞİM KONUSUNDA EĞİTİM ALMIŞ ÇALIŞANLARIN KÜLTÜREL DUYARLILIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolIn the globalizing world, people from several nationalities can live and work together. As a result of the interaction and interdependency among people from different cultures, the importance of cross-cultural communication has to be rethought. This is possible by developing crosscultural awareness and changing some behaviors in order to respect other people’s cultures. The purpose of this research is to examine the relationship between having an educational course about cross-cultural communication and people’s intercultural sensiti vity. The participants are divided into groups as participants who took the cross-cultural understanding course during The Ship For World Youth Program and participants who didn’t take this course duri ng the program. Among the participants who didn’t attend to The Ship For World Youth Program, people were grouped into who took the cross -cultural understanding and communication course before and who didn’t. The data obtained from the scales which were filled by all participants, were analyzed. With having participants from different nationalities, a deeper perspective was provided for the benefits of the education of the cross-cultural understanding and communication.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber105tr_TR
dc.identifier.bibliographictagEREBAK, Serkan. Kültürlerarası Anlayış Ve İletişim Konusunda Eğitim Almış Çalışanların Kültürel Duyarlılıkları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul, 2014.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
361669.pdfTez Dosyası4.31 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.