Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKüçükali, Selin-
dc.date.accessioned2019-05-08T06:00:30Z-
dc.date.available2019-05-08T06:00:30Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1753-
dc.description.abstractThis study investigates the effect of a creative writing programme on EFL students’ success in writing classes. Two elementary level classes of the English Preparatory School were chosen randomly as the subjects of this study. There were 35 students grouped into two, one as experimental and the other as control. The subjects in the experimental group studied writing in the creative writing techniques designed for them only. The subjects in the control group studied the standard curriculum. Besides, to get to know the students better and observe their common perspectives towards writing, an attitude questionnaire was given to both groups at the beginning and a similar one was given to the experimental group at the end of the study to determine whether the students have developed a positive attitude or not. The Hypothesis put forward for this study was; ‘If creative writing techniques are used in writing classes, students improve their writing skills and write better. The research question was: ‘Can we improve our students’ writing skills in English if we apply creative writing techniques as a classroom process?’ Data was gathered from two examination results and from student portfolios. As a result of data analysis, a statistically significant difference has been found between the scores of the first and the second examinations. When the portfolio scores were analysed, the findings indicated that creative writing techniques were effective in foreign language writing skills development and these techniques raised awareness on how to write better in a foreign languagetr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectEFLtr_TR
dc.subjectELTtr_TR
dc.subjectL1tr_TR
dc.subjectL2tr_TR
dc.subjectFLtr_TR
dc.subjectWritingtr_TR
dc.subjectCreativitytr_TR
dc.subjectCreative writingtr_TR
dc.subjectEFLtr_TR
dc.subjectELTtr_TR
dc.subjectL1tr_TR
dc.subjectL2tr_TR
dc.subjectFLtr_TR
dc.subjectYazmatr_TR
dc.subjectYaratıcılıktr_TR
dc.subjectYaratıcı yazmatr_TR
dc.titleCREATIVE WRITING AND FOREIGN LANGUAGE DEVELOPMENTtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolBu çalışma, yaratıcı yazma eğitiminin, İngilizce öğrencilerinin yazma derslerindeki başarı etkisini araştırır. Katılımcılar, İngilizce hazırlık sınıflarından rastgele seçilen başlangıç seviyesi öğrencileridir. Biri deney grubu diğeri kontrol grubu olmak üzere 35 kişiden oluşan iki grup oluşturulmuştur. Deney grubundaki öğrenciler kendileri için düzenlenmiş yaratıcı yazma programı ile, kontrol grubu ise, standard programla çalışmıştır. Aynı zamanda, öğrencileri daha iyi tanımak ve yazma derslerine olan bakış açılarını anlamak için, çalışmanın başında tutum anketi uygulanmıştır. Öğrencilerin olumlu bir tutum geliştirip geliştirmediklerini saptamak amacıyla, deney grubuna çalışmanın sonunda benzer bir diğer tutum anketi daha uygulanmıştır. Çalışma, yaratıcı yazma tekniklerinin, İngilizce yazılı anlatım becerisini geliştirdiği ve öğrencilerin daha iyi yazdığı hipotezinden yola çıkar ve araştırma sorusu olarakta ‘Yaratıcı yazılı anlatım teknikleri kullanıldığı takdirde öğrencilerin yabancı dilde (İngilizce) yazılı anlatım becerileri gelişir mi?’ sorusunun cevabını arar. Veriler, iki sınav sonucu ve öğrenci dosyalarından elde edilmiştir. Sınav sonuçları doğrultusunda, birinci ve ikinci sınav sonuçlarında ciddi fark gözlenmiştir. Öğrenci dosyalarının skorları incelendiğinde, yaratıcı yazma tekniklerinin, yabancı dilde yazma gelişiminde ve daha iyi yazma farkındalığı kazandırılması üzerinde etkili olduğu gözlenmiştir.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber65tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
349137.pdfTez Dosyası662.3 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.