Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1726
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErgin, Gülen-
dc.date.accessioned2019-05-06T13:14:49Z-
dc.date.available2019-05-06T13:14:49Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1726-
dc.description.abstractGünümüzde işletmecilik anlayışı değişmiş ve “İşletme verimliliği için gerekli olan mal ve hizmeti üreten çalışanlardır.” Düşüncesinin neticesinde insan odaklı yaklaşımlar benimsenmiştir. Bu durumda çalışanlara performans değerlemesi yapılması önem kazanmıştır. Performans değerlemeyi kısaca çalışanların iş başarılarının belirli periyotlarla ölçüldüğü bir sistem olarak tanımlayabiliriz. Performans değerlemesi ülkemizde yeni önem kazanmakla birlikte özel sektörde öneminin anlaşılması ve uygulanması kamu kuruluşlarından daha önce gerçekleşmiştir. Çalışanlara performans değerleme uygulandıktan sonraki süreçte ise “motivasyon” kavramı ön plana çıkmaktadır. Motivasyon, dışsal olarak bireylere istenilen özellikte ve miktarda iş yaptırmayı; içsel olarak ise bireyi herhangi bir işi yapmaya iten güç olarak tanımlanabilir. Dolayısı ile “Çalışanları ne daha çok çalışmaya motive eder?” her yöneticinin (amirin) cevabını bulmak istediği bir sorudur.Çalışmanın amacı belediye çalışanlarında performans değerleme ile motivasyon ilişkisinin incelenmesidir. Çalışma beş bölümden oluşmakta; birinci bölümde performans, performans değerleme kavramları, performans değerlemenin önemi, amacı, yararları, performans değerleme süreci, yöntemleri ve performans değerleme yönetimi anlatılmıştır. İkinci bölümde motivasyon kavramı, tanımı, önemi, süreci, kuramları, araçları ve işgörenlerin motivasyonuna olan etkileri anlatılmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine, dördüncü bölümde ise bulgular ve yorumlara yer verilmiştir. Son olarak beşinci bölümde sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Yapılan istatistiki çalışmada S.P.S.S 17 programı kullanılmış olup, Mann Withney-U, Kruskall Walls-H testi, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan çalışmanın sonucunda performansın demografik faktörlerden yalnızca öğrenim durumuna ve Performansın alt boyutu olan karşılaştırmaya dayalı performans değerlemenin medeni durum göre anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Motivasyonun ise demografik faktörlerden medeni duruma, öğrenim durumuna ve motivasyonun alt faktörlerinden ayrıcalıklar tanımanın medeni duruma göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Son olarak performans değerleme ile motivasyon arasında pozitif yönlü ve doğrusal bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Yapılan regresyon analizinde ise Motivasyon düzeyinin performans değerleme düzeyinden etkilenme durumunu test etmek için yapılan regresyon modeli istatistiksel olarak anlamlıdır. (F=432,337; p=0,000<0,05). Performans değerleme düzeyi 1 birim arttığında motivasyon envanteri 0,894 birim artmaktadır (ß=0,894; t=20,793; p=0,000<0,05).tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectPerformanstr_TR
dc.subjectPerformans Değerlemetr_TR
dc.subjectMotivasyontr_TR
dc.subjectPerformancetr_TR
dc.subjectPerformance Evaluationtr_TR
dc.subjectMotivationtr_TR
dc.titlePERFORMANS DEĞERLEME İLE MOTİVASYON ARASINDAKİ İLİŞKİ VE BELEDİYE ÇALIŞANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolToday, business administration understanding has changed and people oriented approaches have been adopted in consequence of the thought of “What is necessary for the business efficiency is goods and the employees producing the service.” In this case, performance evaluation of the employees has gained importance. We can define the performance evaluation shortly as a system in which the business success of the employees is measured at certain periods. While the performance evaluation has recently gained importance in our country, comprehension of its importance and the application have occurred in private sector before the public organizationsIn the process after the application of performance evaluation to the employees, the notion of “motivation” comes into prominence. Motivation can be defined extrinsically as making the individuals work at the desired quality and quantity, and intrinsically as the power which impulses the individual to perform any work. Therefore, “What motivates the employees to work more?” is the question that every director (principal) wants to find the answer. The objective of the study is to examine the relation between performance evaluation and motivation on municipality employees. The study consists of five sections; and first section discusses performance, performance evaluation concepts, importance, purpose, benefits of performance evaluation, performance evaluation process, methods and performance evaluation management. Second section discusses the notion, definition, importance, process, theories, tools of motivation and the effects on the motivation of the workers. Third section explains the method of the research, and fourth section covers the findings and comments. Finally, fifth section covers the conclusions and suggestions. In the statistical work, S.P.S.S 17 program has been used, and Mann Withney-U, Kruskall Walls-H test, correlation and regression analyses have been made. As a result of the study performed, it has been found that performance differs significantly according to only educational background among the demographic factors, and comparison based performance evaluation which is sub-dimension of Performance differs significantly according to marital status. Motivation, however, is found to differ according to marital status, educational background among the demographic factors, and granting privileges, which is a sub-factor of motivation, differs according to marital status. Finally, it has been understood that there is a positive and linear relationship between performance evaluation and motivation. In the regression analysis, regression model made for testing the response of the motivation level to performance evaluation level is statistically significant. (F=432,337; p=0,000<0,05). When the performance evaluation level increases 1 unit, motivation inventory increases 0,894 unit (ß=0,894; t=20,793; p=0,000<0,05).tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber189tr_TR
dc.identifier.bibliographictagAdı ve Soyadı : Gülen ERGİN Anabilim Dalı : İşletme Programı : İnsan Kaynakları Yönetimi Tez Danışmanı : Prof. Dr. Salih GÜNEY Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans, Aralık 2012 Anahtar Kelimeler : Performans, Performans Değerleme, Motivasyontr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
331140.pdfTez Dosyası2.8 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.