Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1702
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUrak, Ersin-
dc.date.accessioned2019-05-06T07:56:47Z-
dc.date.available2019-05-06T07:56:47Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1702-
dc.description.abstractKatma değer vergisi esas itibariyle yayılı bir tüketim vergisidir. Ülkemizde KDV uygulamasına 25.10.1984 tarih ve 3065 sayılı kanun ile 01.01.1985 tarihinden itibaren geçilmiĢtir. Katma değer vergisi iĢlemi yapan tarafın iĢleme iliĢkin düzenlediği ve alıcıdan tahsil edeceği faturaya katma değer vergisini de eklemek suretiyle fatura düzenlemesini, bu suretle tahsil ettiği KDV tutarından ise alıĢlarında ödediği KDV tutarını düĢmek suretiyle arada kalan pozitif farkı beyan edip ödemesini öngören bir vergidir. Katma değer vergisinde yer alan vergi güvenlik müesseselerinden biri de tevkifat uygulamasıdır. Ülkemizde uygulanmakta olan katma değer vergisi tevkifatının kaynağını, katma değer vergisi Kanununun 9'uncu maddesi oluĢturmaktadır. Söz konusu hükme göre temel olarak "mükellefin Türkiye içinde ikametgâhı, iĢyeri, kanuni merkezi ve iĢ merkezinin bulunmaması" halinde, alıcı verginin ödenmesinden sorumlu tutulmaktadır. Söz konusu maddede ayrıca "gerekli görülen diğer hallerde" de "vergi alacağının emniyet altına alınması amacıyla" Maliye Bakanlığının iĢleme taraf olanları (alıcıyı) verginin ödenmesinden sorumlu tutma yetkisine sahip olduğu belirtilmiĢtir. Maliye Bakanlığı da, vergi alacağını emniyet altına alma amacından hareketle, çıkardığı tebliğlerle değiĢik iĢlemlerde sorumluluk uygulaması öngörmüĢtür. Ülkemizde verginin tamamının alıcı tarafından beyan edilip ödenmesini öngören tam tevkifatın yanı sıra, verginin sadece belirlenen oranının alıcı tarafından beyan edilip ödenmesi olarak tanımlanan kısmi tevkifat da yaygın bir Ģekilde uygulanmaktadır. Bu çalıĢmamızda katma değer vergisi tevkifatına iliĢkin olarak Mayıs 2012 tarihinden itibaren yürürlükte olan ve 37 adet tebliğ veya tebliğ bölümünü yürürlükten kaldıran ve en önemli iddiası, karmaĢık durumda olan söz konusu tevkifat mevzuatını tek metinde toplayan daha sade ve anlaĢılır hale getiren 117 Seri No.lu KDV Genel Tebliği ve bu tebliğ üzerinden katma değer vergisinde tevkifat uygulaması değerlendirilmiş, örnek ve muktezalarla ii özellik gösteren hususlar incelenmiĢ, tevkifat uygulamasının kusurları ve sisteme ilişkin çözüm önerilerine yer verilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectKatma Değer Vergisitr_TR
dc.subjectKatma Değer Vergisinde Güvenlik Müessesesitr_TR
dc.subjectKatma Değer Vergisinde Tevkifattr_TR
dc.subjectTam Tevkifattr_TR
dc.subjectKısmı Tevkifattr_TR
dc.subjectValue added taxtr_TR
dc.subjectValue added tax security organizationstr_TR
dc.subjectValue added tax deductiontr_TR
dc.subjectFull deductiontr_TR
dc.subjectPartial deductiontr_TR
dc.titleKATMA DEĞER VERGİSİNDE TEVKİFAT MÜESSESESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolValue added tax is essentially mainly distributed tax on consumption VAT (value added tax) in Turkey was adopted with the implementation of Law No. 3065 dated 01.01.1985 as of 25.10.1985. The value-added tax will be equal to the difference between VAT that has been received and VAT that has been paid in purchases. One of the security establishments in value-added tax is the application of deductions. In our country, the source of deduction practice is the Article 9 of the Law on value added tax. According to the this rule, basically „in case the taxpayer does not have a residence, business, legal center and business center in Turkey " he is responsible for the payment of tax. In addition, The Ministry of Finance has the authority to hold those agents responsible “in necessary cases” “to protect tax assets”. Ministry of Finance, with the aim securing the tax, envisages implementation of responsibility with official statements in various transactions. In addition to declaration that states that the tax needs to be paid completely by the buyer, there is also partial deduction application. In this study, we evaluate Serial No: 117 Value Added Tax (KDV) Declaration that removed 37 official statement and has been implemented since May 2012, provide examples and examine the defects and solutions to make the declaration simpler and more understandable in a single document.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber161tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KATMA DEĞER VERGĠSĠNDE TEVKĠFAT MÜESSESESĠ.pdfTez Dosyası1.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.