Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1605
Title: ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA KULLANILAN SOĞUTMA SİSTEMLERİNİN ENERJİ VE EKSERJİ VERİMLİLİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Authors: Yenigün, Mesut
Keywords: Batarya Termal Yönetim Sistemi
Elektrikli Araç
Ekserji
Enerji
Batery Thermal Manegment System
Electric Vehicle
Exergy
Energy
Issue Date: Jan-2016
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Abstract: Günümüzde elektrikli araçların kullanımı ile birlikte batarya teknolojisi de gelişmektedir. Şüphesiz ki bataryalar elektrikli araç performansını doğrudan etkilemektedir. Batarya kapasitesini arttırma ve batarya ağırlığını hafifletme çabalarının yanı sıra bataryayı şarj-deşarj sırasında optimum sıcaklık değeri aralığında tutmak için soğutma sistemleri geliştirilmektedir. Elektrikli araçlarda batarya termal yönetim sistemi için bir soğutma sistemi tasarlanabileceği gibi klima sistemine adapte bir batarya soğutma sistemi de geliştirilebilir. Bu tez de, klima sistemine entegre batarya soğutma sisteminin enerji ve ekserji verimliliğini ifade eden denklemler verildi. Ford markasının Focus Electric adlı modeline ait batarya soğutma sistemi açıklanarak ekserji ve enerji analizleri yapıldı. Mevcut batarya soğutma sistemleri değerlendirildi ve bir birlerine olan üstünlükleri ekler bölümünde verildi.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1605
Appears in Collections:Tezler -Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA KULLANILAN SOĞUTMA.pdfTez Dosyası3.21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.