Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1522
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldırım, Ali Emre-
dc.date.accessioned2019-04-20T13:23:21Z-
dc.date.available2019-04-20T13:23:21Z-
dc.date.issued2017-01-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1522-
dc.description.abstractThe reasons for the existence of enterprises Customers who purchase continued to operate as long as they will provide businesses a competitive advantage . Along with globalization and liberalization of markets is quite different alternatives are available for customers . Customer, it will be selective while choosing among alternatives . Businesses in the electoral process, ensuring customer satisfaction and loyalty will exhibit in the creation of various alternative approaches. Under current conditions of competition in terms of businesses is their ability to stand. Based on this basic necessity is prepared thesis consists of two parts. In the first section, the concept of customer, customer relations and customer relations Measurement methods are described in detail . In the second part was introduced to the air transport industry and civil industry providing services in the TGS ground Services, Inc.’s Customer Satisfaction and customer understanding has tried to explain created within the framework of policies developed recommendations in this regard.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectCustomertr_TR
dc.subjectCustomer Satisfactiontr_TR
dc.subjectCivil Air Transport Sectortr_TR
dc.subjectMüşteritr_TR
dc.subjectMüşteri Memnuniyetitr_TR
dc.subjectSivil Hava Ulaştırma Sektörütr_TR
dc.titleTÜRKİYE’DE SİVİL HAVACILIK SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ: TURKISH GROUND SERVICES A.Ş. ÖRNEĞİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolİşletmelerin varlıklarının sebepleri olan müşteriler, satın alma faaliyetlerine devam ettikleri sürece işletmeler rekabet avantajı sağlayacaklardır. Küreselleşme ve pazarların serbestleşmesi ile birlikte müşteriler için oldukça farklı alternatifler mevcuttur. Müşteri, bu alternatifler arasından tercih yaparken seçici davranacaktır. İşletmeler de bu seçim sürecinde, müşteri memnuniyetini sağlamanın ve bağlılıklarının oluşturulması konusunda çeşitli alternatif yaklaşımlar sergileyeceklerdir. Günümüz rekabet koşulları altında işletmelerin ayakta durabilmelerinin şartı da budur. Bu temel ihtiyaçtan yola çıkarak hazırlanan tez iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, müşteri kavramı, müşteri ilişkileri ve müşteri ilişkilerinin ölçümlenmesi yöntemleri detaylı olarak açıklanmıştır. İkinci bölümünde ise sivil hava ulaştırma sektörü tanıtılmış olup, sektöre yer hizmetlerini sağlayan TGS Yer Hizmetleri A.Ş.’nin müşteri anlayışı çerçevesinde oluşturulan müşteri memnuniyeti politikaları açıklanmaya çalışılmış ve bu kapsamda öneriler geliştirilmiştir.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TÜRKİYE’DE SİVİL HAVACILIK SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ TURKISH GROUND SERVICES A.Ş. ÖRNEĞİ .pdfYüksek Lisans Tez Dosyası873.63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.