Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGün Öztaykutlu, Gülsen-
dc.date.accessioned2019-04-20T11:46:31Z-
dc.date.available2019-04-20T11:46:31Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1505-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim öğretmenlerinin problem çözme becerileri ile öğrenilmiş güçlülük düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamak ve problem çözme becerilerinin bazı demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Betimsel tarama modelinde olan araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Avrupa yakasında görev yapan okul öncesi eğitim öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Beşiktaş, Güngören, Gaziosmanpaşa, Avcılar, Beylikdüzü, Sarıyer, Zeytinburnu, Bakırköy, Küçükçekmece, Şişli, Bağcılar, Esenler, Bahçelievler, Esenyurt, Kağıthane ilçelerindeki okullarda görev yapan okul öncesi eğitim öğretmenlerinden tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 308 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu” “Problem Çözme Envanteri” ve “Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve Çoklu Regresyon istatistik teknikleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerinin problem çözme becerileri alt boyutlarından sadece planlı yaklaşımda cinsiyete göre anlamlı bir fark vardır. Diğer yandan öğretmenlerin problem çözme becerileri alt boyutlarından aceleci yaklaşımda yaşa, mezuniyete, kıdeme göre anlamlı bir fark vardır. Bunun yanı sıra öğretmenlerin problem çözme becerileri alt boyutlarından sadece kendine güvenli yaklaşımda okul türüne göre anlamlı bir fark vardır. Son olarak öğretmenlerin problem çözme becerileri alt boyutlarından sadece kaçıngan yaklaşımda medeni duruma göre anlamlı bir fark vardır. Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülük düzeylerinde cinsiyete, yaşa, mezuniyete, kıdeme, okul türüne ve medeni duruma göre anlamlı bir fark yoktur. Problem çözme becerilerinin tüm alt boyutlarıyla öğrenilmiş güçlülük düzeyleri arasında düşük düzeyde negatif anlamlı bir ilişki vardır. Problem çözme becerileri tüm alt boyutlarıyla birlikte, öğrenilmiş güçlülükteki toplam varyansın % 10’unu açıklamaktadır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimtr_TR
dc.subjectProblem Çözme Becerileritr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectÖğrenilmiş Güçlülüktr_TR
dc.subjectPre-primary Educationtr_TR
dc.subjectProblem Solving Skillstr_TR
dc.subjectTeachertr_TR
dc.subjectLearned resourcefulnesstr_TR
dc.titleFARKLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜK SEVİYELERİ İLE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThis study aims to determine the relationship between problem solving skills and the level of learned resourcefulness of pre-primary school teachers and also to find out whether the problem solving skills and learned resourcefulness levels are changing in accordance with demographic variables or not. This study has been conducted in relational survey model and the study group was consisted of 308 pre-primary school teachers who work in Beşiktaş, Güngören, Gaziosmanpaşa, Avcılar, Beylikdüzü, Sarıyer, Zeytinburnu, Bakırköy, Küçükçekmece, Şişli, Bağcılar, Esenler, Bahçelievler, Esenyurt and Kağıthane in 2013-2014 education and training year. Data were collected with “Personal Form” “Problem Solving Inventory” and “Learned Resourcefulness Scale”. In the data analysis, t-test, ANOVA, pearson correlation and multiple regression techniques were used. The results showed that there is a significant difference only in the planning approach of problem solving skills according to gender. There is a significant difference only in the impetuous approach of problem solving skills according to age, graduation and tenure. On the other hand there is a significant difference only in the self-confident approach of problem solving skills according to school type. Lastly, there is a significant difference only in the avoidance approach of problem solving skills according to marital status. There is no significant difference in the levels of learned resourcefulness according to gender, age, tenure, graduation, school type and marital status. There is a negative significant relationship between problem solving skills and learned resourcefulness levels of pre-primary school teachers. Problem solving skills, with all sub dimensions, explain ten percent of learned resourcefulness.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.