Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1461
Title: THE OVERVIEW OF “GROWTH HACKING”: THE EVALUATION OF IMPLEMENTATIONS ON UBER
Authors: Dalaman, Işıl
Keywords: Büyüme İvmelendirici Süreç
Ürün Geliştirme
Ağızdan Ağıza Pazarlama
Ürün Pazar Uyumu
Müşteri Kazanımı
Dalgalanma Fiyatlandırması
Pazar Genişletme Stratejisi
Yönlendirme (Viral) Pazarlaması
Erken Benimseyenler Savunuculuğu
İtibar Sistemi
Düzen Bozucu İnovasyon
Growth Hacking
Product Development
Product Market Fit (PMF)
Customer Acquisition
Product Market Fit
Referral Marketing
Word of Mouth Marketing (WOMM)
Early Adopter Advocacy
Surge Pricing
Entreprise Expansion
Disruptive Innovation
Issue Date: May-2017
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Kendine özgü özelliklere sahip olan “Büyüme İvmelendirici Süreç” (Growth Hacking), başlangıç girişimlerinin rekabetçi ekosistemde hızlı büyümeyi, müşteri kazanımını ve ürün pazar uyumunu elde edebilmek için mücadele ettiği dönemde ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, 2010 yılında ortaya çıkmış olan kavramla ilgili genel bilgiler ve bakış açısı sunmuş, büyüme ivmelendirici sürecin stratejilerini uygulayarak büyük başarılar elde etmiş olan üstün teknolojili firmaların örneklerini değerlendirmiştir. Aynı zamanda, bu disiplinin ortaya çıkardığı spesifik yetenekler taşıyan ve büyüme ivmelendirici sürecin stratejilerini etkili bir şekilde uygulayan “Büyüme İvmelendirme Uzmanı” (Growth Hacker) ve özellikleri tanımlanmıştır. Büyüme ivmelendirici süreç ile geleneksel pazarlama arasındaki yaklaşım ve zihniyet farklılıkları incelenmiştir. Uber, bir ulaşım ağı şirketi olarak hızlı büyümeye öncülük etmiş ve ürün geliştirmeyi başarılı bir şekilde yürütmüştür. Büyüme ivmelendirici sürecin uygulandığı alanda başarılı bir örnek olduğu için tercih edilmiş ve nitel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Uber tarafından uygulanan stratejiler; büyüme ivmelendirici sürecin temelini oluşturan pazarlama ve ürün geliştirme disiplinleri baz alınarak değerlendirilmiştir. Uber'in “büyüme ivmelendiricileri” olarak adlandırılan stratejilerinin uygulanması analiz edilerek pazarlama ve ürün geliştirmeye dayalı olan disiplinler değerlendirilmiştir. Müşteri kazanımı, ürün pazar uyumu (PMF), yönlendirme pazarlaması (viral pazarlama), dalgalanma fiyatlandırması, pazar genişletme stratejisi, ağızdan ağıza pazarlama (WOMM), erken benimseyenler savunuculuğu, itibar sistemi, düzen bozucu inovasyon gibi yöntemler, örneklerle açıklanmıştır. Paylaşım ekonomisinin yükselişi ile birlikte teknoloji devleri arasında yeni bir rekabet ortamı ortaya çıkmıştır. Teknoloji dünyasında çok kısa sürede büyük başarı yakalayan ve hızlı büyüyen yüksek teknolojili yatırım şirketlerinden biri olan Uber, büyüme ivmelendirici süreci uygulamalarında dikkate değer bir çalışma örneği olduğundan tercih edilmiştir Ekonomi dünyasından başarılı örnekler verilerek konunun zihinlerde somutlaştırılması ve ekonomi dünyası ile akademik dünyayı birbirine entegre eden bir bilgi köprüsü oluşturulması amaçlanmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1461
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE OVERVIEW OF “GROWTH HACKING” THE EVALUATION OF IMPLEMENTATIONS ON UBER.pdfYüksek Lisans Tez Dosyası3.82 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.