Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10932
Title: OKUL YÖNETİCİLERİNİN, ÖĞRETMENLERİN SANAL KAYTARMA DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Authors: KAYA, Gökhan
Issue Date: 2023
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Abstract: Teknolojinin kullanımı her alanda olduğu gibi eğitim alanında da yıllardır gelişmekte ve değişmektedir. Teknolojik gelişmelerin teşvik ettiği internetin yaygınlaşması ve kullanımı, bireylerin interneti kişisel ihtiyaçlarına, tercihlerine ve hedeflerine göre kullanmasına olanak sağlamaktadır. Uygun davranışların sergilenmesi sağlam, başarılı, verimli, şeffaf, avantajlı ve kaliteli bir ortam sağlamaktadır. Teknolojinin günlük hayatlarımıza entegrasyonu potansiyel olarak iş sırasında interneti ve e-postayı kişisel amaçlarla kullanmayı gerektiren sanal kaytarmaya yol açabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, 2022-2023 eğitim öğretim yılında ülkenin en kalabalık ve teknolojik açıdan gelişmiş şehri olan İstanbul'un Ataşehir, Sultangazi, Beylikdüzü ve Bağcılar gibi çeşitli ilçelerinde görev yapan okul yöneticilerinden görüşler toplayarak sanal kaytarmanın çeşitli yönlerini araştırmaktır. Araştırma özellikle yöneticilerin görev yaptığı okullardaki öğretmenlerin sanal kaytarma davranışlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Öğretmenlerin sanal kaytarma davranışlarını inceleyen bu çalışmanın bir diğer önemli amacı, sanal kaytarma davranışlarının özelliklerini, yaygınlığını, sonuçlarını ve ele alma stratejilerini anlamaktadır. Ayrıca bu davranışların eğitimi nasıl etkilediğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada, çoklu durum çalışması olarak bilinen nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Konunun kapsamlı bir şekilde incelenmesi amacıyla veriler, dokuz okul müdürü ve müdür yardımcısıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak okul yöneticilerine toplam 15 adet net ve açık uçlu soru sorulmuştur, okul yöneticileri de kendilerine göre ayrıntılı cevaplar vermişlerdir ve her bir görüşme 40 ila 50 dakika arasında sürmüştür. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmış olup analizler Excel ve Word programları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre okul yöneticileri sanal kaytarma davranışlarını öğretmenlere yakışmayan eylemler, sorumlulukları yerine getirememe ve mesai saatleri içerisinde sosyal medyada vakit geçirme olarak tanımlamışlardır. Okul yöneticilerinin cevaplarından yola çıkılarak uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10932
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10580734.pdf1.22 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.