Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10504
Title: KULLANIMLAR VE DOYUMLAR BAĞLAMINDA YENİ MEDYA PLATFORMLARINDAN “NETFLİX” UYGULAMASININ DİZİ FİLM TÜKETİMİNDE KULLANICI ETKİSİ
Authors: AKYAPI, NİSA
Issue Date: 2023
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Hayatımızı kuşatan ve ağlaşan, günümüzün küresel dünyasındaki yeni medya, kapitalist dünya düzenindeki ekonomik gelir seyisi en üst seviyede olan Hayatımızı kuşatan ve ağlaşan, günümüzün küresel dünyasındaki yeni medya, kapitalist dünya düzenindeki ekonomik gelir seyisi en üst seviyede olan bireyler için de yatırım durağı olmuştur. Öyle ki yeni medyada uygulama sahibi olmak, günümüz koşullarında bireyi ayrıcalıklı konumuna getirmektedir. Sadece maddi gelir kaynağı olarak avantaj sağlamakla kalmayan yeni medya uygulamaları, politika camiasında da ve reklam sektöründe de çok büyük yararlar sağlamaktadır. Geçtiğimiz dönem ABD (Amerika Birleşik Devleri) başkanın seçime girmeden önce Facebook, Twitter gibi bir yeni medya uygulamasından destek alması ya da Elon Musk gibi herkes tarafından zenginliği ile bilinen birinin yine yeni medya uygulaması olan Twitter uygulaması satın alması bunun en büyük göstergesi olmuştur. Günümüzde yeni medya ile yeni medyadan önceki dönem olarak adlandırılan geleneksel medya kimi zaman yarışır kimi zaman ise birbirini destekler konuma gelmiştir. Artık geleneksel medyanın her sunduğu hizmet hızlıca yeni medyada uygulama olarak yerini almıştır. Bu uygulamalardan biri de televizyonun sunmuş olduğu dizi ve filmlerin yeni medya ortamında gösteriminin yapıldığı halk arasında dijital platformlar olarak adlandırılan OTT TV (Over The Top Television /Herşeyin Üzerinde Televizyon)’ler daha önce anlamını bilmediğimiz pandemi dönemini yaşadığımız geçen dönemlerde, her yeni medya aracının kullanımın artığını görsek de dijital platformlar adeta bu araçlara artış konusunda fark atmıştır. Başlı başına iletişim meselesi bile kendi içinde birçok engeller barındırmaktadır. Bu nedenle bu durum hem geleneksel medya vasıtasıyla hem de yeni medya vasıtasıyla oluşturulan iletişimin vi anlaşılıp anlaşılmadığı konusunu gündeme taşımaktadır. Bu şüpheler ise ilgili birçok yaklaşımcı var oluşuna sebep olmuştur. Bu araştırmada dijital platformlardan OTT TV’lerin en popüler markası olan Netflix kısmen incelenmeye çalışılmıştır. Kısa süren diziler, siyasi konularda cesur, fantastik Türk dizileri gibi birçok farklıkla televizyona fark atan Netflix’in Türkiye’ de bazı kaygılara yol açtığı görülmektedir. 7 ‘si kadın, 8’i erkek olmak üzere 15 kişilik 17-25 yaş aralığındaki katılımcı grubu ile gerçekleştirilen bu çalışmanın soruları daha çok Netflix dizilerindeki cinsellik ve eşcinsellik sahneleri, eşcinsel karakterler ve sansürlenen sahneler üzerine durulmaktadır. Bu kapsamda kullanıcılara, mevcut durumdan rahatsız olup olmadıkları sorulmuş, çoğunluk mevcut durumdan rahatsız olduğunu belirtilmiş ve olması gerekenin bu şekilde olduğunu düşünen katılımcıların sayısının da müdahale edilmesi gerektiğini düşünen katılımcılardan oldukça az olduğu görülmüştür
URI: http://hdl.handle.net/11547/10504
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10531044.pdf1.49 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.