Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10332
Title: ÖZEL OKULLARDA İŞE ALIM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Authors: CAN, Ezgi
Issue Date: 2022
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu araştırmada, özel okullarda görev yapan öğretmenlerin işe alım sürecinin motivasyonu üzerindeki etkilerine ilişkin algılarının belirlenmesi ve yine bu çerçevede insan kaynakları basamaklarının kurumlara göre işleyişin farklılık gösterip, göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle araştırma nitel çalışma olup, betimsel analiz yöntemi kullanılarak fenomenoloji modeli ile gerçekleştirildi. Çalışma grubu olarak İstanbul ilinde özel okullarda görev yapmakta olan 12 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada veriler görüşme formu ile toplanıp, temalar ve kodlar tablo ile oluşturulmuştur. Çalışmada özel okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşme sorularına verdikleri cevaplar doğrultusunda işe alım sürecinde insan kaynakları basamaklarının başarılı bir şekilde yürütülmesi öğretmeni motive ettiği, sürecin uzun tutulması ve insan kaynakları basamaklarının işleyişinde çıkan sorunlar öğretmenlerin motivasyonu düşürdüğü ifadeleri saptanmıştır. Çalışmada özel okul öğretmenlerinin işe alım sürecinde motivasyona ilişkin algıları yaş ve kıdem değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Özel okulda görev yapan öğretmenlerin işe alım sürecinde motivasyonlarını arttırılması amacıyla insan kaynakları basamaklarının yürütülmesi öğretmeni motive edici yönde olmalıdır. Sürenin zaman performans olarak kısa tutulması, öğretmene verilen değerin işveren tarafından belli edilmesi, her kurumda insan kaynakları birimi olması, öğretmenlerin işe alım sürecinde işveren tarafından değerli hissettirilmesi önerilmektedir
URI: http://hdl.handle.net/11547/10332
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10495121.pdf858.54 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.