Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10151
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSEZER, Işık-
dc.date.accessioned2023-08-31T06:11:02Z-
dc.date.available2023-08-31T06:11:02Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/10151-
dc.description.abstractMakale kapsamında, 1926-1966 yılları arasında Türkiye’de yaşayan ve fotoğrafçılık yapan Avusturya asıllı Othmar Pferschy’nin Türk fotoğrafına etkileri, 1935-1940 yıllarında T.C. Dahiliye Vekaleti Matbuat Umum Müdürlüğü (Basın Yayın Genel Müdürlüğü) fotoğraf sorumlusu olarak çalıştığı döneme ait fotoğraflardan üretilen “Fotoğrafla Türkiye” albümü ve kızı Astrit Von Shell tarafından 2005 yılı Mayıs ayında İstanbul Modern Sanat Müzesi’ne bağışlanan fotoğraflarından oluşturulan seçki ile 2006 yılında açılan “Cumhuriyetin Işığında: Othmar Pferschy Fotoğrafları” sergi albümü incelenerek belirlenmeye çalışılmıştır. Pferschy’nin devlet adına çalıştığı süreçte ürettiği görseller, başta La Turquie Kemaliste dergisi olmak üzere çeşitli broşür, afiş ve el ilanlarında kullanılarak genç Türkiye Cumhuriyeti’nin yurt dışı tanıtımında önemli bir rol üstlenmiştir. Yurt içinde ise Pferschy’nin fotoğrafları takvim, pullar, paralar, kartpostallar, kitap vb. yayınlarla birlikte açılan çeşitli sergilerle halka ulaşarak, fotoğraf algısının ve kültürünün şekillenmesinde etkin olmuşturtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.titleOthmar Pferschy’nin Türk Fotoğrafına Etkilertr_TR
dc.typeArticletr_TR
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
523.pdf1.94 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.