Abstract:
Okullarda hem öğretmenler arasında hem de idareciler arasında çatışmalar
yaşanabilmektedir. Fakat yaşanan bu çatışmaların mümkün olduğu kadar
etkili şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Bu aşamada eğitim kurumlarının
sağlıklı bir şekilde eğitim vermeye devam edebilmesi için kullanılan
yönetimlerin çatışmalara etkili çözümler sunması gerekmektedir. Bu
çalışmada öğretmenlerin yaş grupları, kıdemleri, öğrenim durumları,
medeni durumları, cinsiyetleri, çatışma sebebi olabilecek olası durumları
incelenmiştir. Çalışma, 2013-2014 öğretim yılının ilk döneminde İzmir
ili Balçova ilçesinde bulunan ilköğretim kurumlarında görevli 301
öğretmenle yürütülmüştür. Çalışmada, Gümüşeli (1994) tarafından
Türkçeye uyarlanmış olan “Rahim Örgütsel Çatışma Ölçeği’nden” (Rahim
Organizational Conflict Invertory) yararlanılmıştır. Genç öğretmenlere
oranla daha yüksek olan öğretmenlerin yaşanacak ya da yaşanan
çatışmalarda daha yumuşak tepkiler vermektedir