Özet:
Bu çalışmanın amacı bilişim teknolojileri öğretmenliği (bilgisayar
öğretmenliği) adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumlarını cinsiyet,
akıllı telefona sahip olma, mobil telefondan internet kullanma, mobil
öğrenme hakkında bilgisi, mobil öğrenme uygulamalarını kullanma ve
mobil öğrenme uygulamalarını kullanma istekliliği gibi bazı bağımsız
değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın örneklemini 2011 güz
döneminde bilgisayar ve öğretim teknolojileri lisans programında
öğrenim gören 219 bilişim teknolojileri öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Katılımcılardan veri toplamak amacı ile “üniversite eğitiminde mobil
öğrenmenin etkileri” başlıklı tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmanın
sonuçlarına göre, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının tutumları
cinsiyet, akıllı telefona sahip olma, mobil telefondan internet kullanma ve
mobil öğrenme hakkında bilgiye sahip olma gibi değişkenlere göre anlamlı
bir fark göstermektedir. Bununla birlikte, öğretmenlerinin tutumları mobil
öğrenme uygulamalarını kullanma ve mobil öğrenme uygulamalarını
kullanma istekliliği gibi değişkenlere göre anlamı bir fark göstermektedir.
Mobil öğrenme teknolojilerinin kullanıldığı daha iyi öğretme ve öğrenme
ortamlarının geliştirilmesi için eğitim fakültesi bilgisayar ve öğretim
teknolojileri bölümünde çalışan öğretim elemanları için tavsiyeler
sunulmaktadır.