Abstract:
Bu betimsel çalışmanın amacı, yabancı dil öğretiminde
edebiyatın önemini irdelemektir. Bir dili konuşan topluluğun kültürü
en iyi edebiyat aracılığı ile tanıtılabilir. Kültürü öğrenmeden bir
dil öğrenilemeyeceği fikrinden yola çıkarsak, edebiyatın ne kadar
önemli bir araç olduğu anlaşılabilir. Yabancı dil sınıflarında Kültürel
Model, Dil Modeli veya Kişisel Gelişim Modeli kullanılarak
öğrencilerin daha zevkli bir şekilde dili öğrenmeleri sağlanmalıdır.
Ayrıca ders kitaplarında eksik olan özgün dil kullanımı da
edebi metinler sayesinde sınıf ortamına getirilir. Okur-merkezli
yaklaşımın benimsenmesi öğrencilerin kişisel ve bilişsel gelişimi
için de önemlidir. Bu yöntemle hazırlanmış aktiviteler ve okuma
öncesi verilecek sorular, öğrencilerin başka kültürleri anlamasına ve
hoşgörü geliştirmesine faydalı olabilir