Abstract:
ĠletiĢim, geçmiĢten günümüze daima var olan bir ihtiyaçtır. Teknolojinin
geliĢmesi ve evrilmesiyle birlikte geleneksel medya yerini yeni medyaya bırakmıĢtır.
Yeni medya kullanıcı türevli bir iletiĢim olmakla birlikte hızlı eriĢim ve kolaylık
sağlamaktadır. Geleneksel medya içerikleri profesyonel meslek gruplarının ve
gazetecilik tarihine sahip olan bireylerin üretimi altındayken, yeni medya halk
tarafından benimsenmiĢ mevcut ideolojiyi benimsetmek yerine kendi içeriğini
üretme imkanı tanımaktadır. Yeni medya bu bağlamda bir taraftan bireye mevcut
ideolojiyi benimsetmek yerine kendi içeriğini üretme imkanı tanıyarak bireyi
biçimlendirme ve yönlendirmeye yönelik bir iletiĢim ortamı sağlamaktadır. GeliĢen
bu iletiĢim ortamları bireyi zamanla kendisine bağımlı hale getirmektedir. Ekran
bağımlılığı dediğimiz kiĢinin bir ihtiyaç doğrultusunda veya boĢ zaman geçirme
gerekçesiyle sosyal medyadan çıkamaması durumu zamanla olumsuz durumlar
meydana getirmektedir. Psikolojik ve fiziksel olarak etkilenen birey kimi zaman
sağlık sorunlarıyla karĢı karĢıya kalabilmektedir. KiĢinin bağımlı olma durumuyla e ticaret günümüzde iç içe geçmiĢ iki kavram haline gelmiĢtir. Her ihtiyaç e-ticaret
üzerinden karĢılanmaktadır. ÇalıĢmanın genel çerçevesi olarak iletiĢim tarihi,
geleneksel medya evrilerek yerini bıraktığı yeni medya incelenecektir. Bu bağlamda
yeni medya ve sosyal medya sonucu ortaya çıkan ekran bağımlılığı ile e-ticaret
kavramları araĢtırılarak kullanıcılarla derinlemesine görüĢme yapılacaktır. Örneklem
olarak seçilen 30 bireye yöneltilen sorular sonucu iki kavram arasındaki iliĢkiye
yönelik bulgular elde etmek amaçlanmıştır