Özet:
Bu çalışmada, okul yöneticilerinin yönetim becerileri ile mizah tarzları ayrıntılı
bir şekilde ortaya koymak amaçlanmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden
betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim
öğretim yılında Kocaeli İli, Karamürsel İlçesinde devlet okullarında görev yapmakta
olan farklı branş ve kademeden 328 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem
belirlenirken amaçlı örnekleme yönteminden kolay ulaşılabilir örnekleme yoluna
gidilmiştir. Araştırmanın verileri ‘Kişisel Bilgi Formu’, "Yönetim Becerileri
Ölçeği” ve “Mizah Davranışları Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan
elde edilen sonuçlara göre okul yöneticilerinin yönetim beceri düzeylerinin yüksek
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin yönetim becerilerinden insiyatif
alma becerisinin en yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin
algılanan en yüksek mizah tarzının onaylayıcı mizah tarzı olduğu belirlenmiştir.
Araştırma bulgularına göre okul yöneticilerinin en düşük mizah davranış düzeyi
alaycı mizah düzeyidir. Okul yöneticilerinin yönetim beceri düzeyleri öğretmenlerin
cinsiyet, yaş, eğitim durumu, okul türü ve kıdemine göre anlamlı farklılıklar
göstermektedir. Okul yöneticilerinin mizah tarzlarına ilişkin bulgular incelendiğinde,
öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum, gelir seviyesi, çocuk sayısı ve eğitim
durumuna göre anlamlı farklılıklar göstermediği saptanmıştır.