Abstract:
Son araştırmalar, mekanik bileşenlerin ağırlığının azaltılması gerektiğini
doğrulamıştır. Yüksek güvenilirliğin korunması ve buna ek olarak daha yüksek bir
işlev entegrasyonu amaçlanmış böylece hibrit dişli fikri ortaya çıkmıştır.
Hibrit dişli, Sertlik kaynaklı dişlinin gürültüsünü/titreşimini azaltır ve bu nedenle
daha hafif dişli bileşenleri yapmak, Tamamen metalik konfigürasyona göre önemli
bir avantaj olacaktır.
Bu çalışmada metalik dişlilerle ve kompozit dişlilerin tasarımı Inverntor ve Ansys
Programlarla yapıldı Tasarım gerçekleştirilen dişlilerin simüleye programında
çekme ve basma testler yapıldı. Bu testlerde elde edilen sonuçlar teorik heaplanmada
bulunan değerlerle karşılaştırlıdı. Elde edilen sounçlar göre Mukavemet açsından
hibrit dişliler normal dişlilere göre daha mukavemetlidir ve tüm mühendislik
alanlarında normal dişlilerin yerine hibrit dişliler alabilir.
Araştırmamızda normal metal dişliler yerine hibrit dişlilerin ve kompozit dişlilerin
değiştirilebileceğini kanıtladık. Buradan hareketle her türden hibrit dişliler,
Kompozit dişliler ve dişli kalınlıkları farklı olan metal dişliler arasında bir
karşılaştırma yapılmıştır.