Abstract:
“Yüksek uygarlığın merdiveni sanattır” der Mustafa Kemal Atatürk. Sanat
geçmişimize ışık tutan, geleceğimize yol gösteren bir kavramdır. Ancak maalesef ki
günümüzde sanata ve sanat eğitimine gösterilen ilgi yeterli değildir. Her ne kadar
1793’te Müderrishane-i Berr-i Hümayunu’nda ilk kez resim eğitimi verilse bile 1883
Sanayi-i Nefise Mektebi’nin kuruluşu ile sanat eğitimde yer bulmuştur. Buna rağmen
yine de günümüz sanat eğitiminde müfredatta ayrılan süre ve sanata bakış yeterli
standarda ulaşamamıştır.
Bu tezde, ülkemizdeki sanat eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının, eğitim
sistemlerindeki yeterliliklerini incelemek ve bu doğrultuda akreditasyon sürecinin
aşamalarının analiz edilmesi hedef alınmıştır. Çalışmada müfredatın ve eğitim
öğretim ile ilişkili problemlerin analizinin yanı sıra sanat eğitimi veren kurumların
atölye, derslik, sergi alanı vb. fiziki yeterliliklerinin incelenmesi ve bu konudaki
makale ve araştırmaların değerlendirmesi yapılacaktır.
Doğru bir sanat eğitimi, donanımlı bir eğitim kurumu ve donanımlı
eğitmenlerden geçmektedir. Yapılacak bu çalışmada ülkemizde ve dünyada
faaliyetlerini sürdüren sanat eğitimi kurumlarının ölçme, değerlendirme, öğrenme
çıktıları, yeterlilikler çerçevesinde uyumları ve fiziki olanakların değerlendirilmesi
için ölçütler amaçlanmaktadır.