dc.contributor.author | TAŞ, Gülizar | |
dc.date.accessioned | 2023-06-08T07:05:39Z | |
dc.date.available | 2023-06-08T07:05:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/9337 | |
dc.description.abstract | Genel olarak depremler sırasında oluşan yatay gerilmeler yığma duvarlarda çatlaklara sebep olur. Eski yapılarda çekme elemanı olarak genelde ahşap veya demir hatıllar konulurdu. İncelenen pek çok eski yapının duvarlarında bu hatıllar çürümüş ve çekme özelliğini kaybetmiştir. Özellikle daha fazla atmosferik kirliliğin olduğu yerlerde bu durum daha riskli olabilir ve bundan sonraki yüzyıllarda bu kirliliğin artması bu hatılların yaklaşık 300 yıl yerine 100 yıl veya daha az ömürlü olabilmeleri sonucunu doğurabilir. Bu çalışmada örnek bir tarihi yapı sonlu elemanlar yöntemi ile SAP2000 programında modellenerek analiz edilmiş ve yığma duvarların güçlendirilmesi için karbon elyaf bantlar ile karbon elyaf filelerin birlikte kullanıldığı karma bir sistem önerilmiştir. Böylece yapıya kazandırılan bu çekme elemanlarına yığma duvarların enine doğru açılmasını engelleyen etriye görevi yapan bir sistem diyebiliriz | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES | tr_TR |
dc.title | TARİHİ YAPILARDA TAŞIYICI SİSTEMLERİN KARBON ELYAF BANTLAR İLE GÜÇLENDİRİLMESİ | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |