DSpace Repository

HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGISI DEVLET VE VAKIF ÜNİVERSİTELERİ KARŞILAŞTIRMASI

Show simple item record

dc.contributor.author UYGUN, Ece
dc.date.accessioned 2021-06-18T10:46:14Z
dc.date.available 2021-06-18T10:46:14Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9104
dc.description.abstract Günümüz ekonomik sisteminin temel yapı taşı olan meslek terimi sosyal bilimcilerin araştırmalarına konu olmuş bir kavram niteliği taşımaktadır. Ortaya konulan veriler ışığında bir uğraş veya işin meslek haline dönüşebilmesi için belirli bir süreçten geçmesi ve kabul gören kriterlere sahip olması gerekmektedir. Günümüzde pek çok meslek toplum tarafından kabul görmüşken bazı meslek grupları ise varlıklarını ispat etmek zorunda kalmaktadır. Meslek tanımı konusunda fikir birliğine varılamamış alanların başında halkla ilişkiler mesleği gelmektedir. Profesyonel bir meslek olarak 1900‟lü yıllarda Amerika‟da başlayan ve süreç içerisinde tüm dünyanın tanıdığı halkla ilişkiler kavramı hak ettiği meslek itibarına henüz ulaşamamıştır. Uluslararası alanda bir yönetim görevi olarak tüm organizasyonlarda vazgeçilmez bir yer edinen halkla ilişkilerin günümüzde büyük şirketler de dahil olmak üzere birçok kuruluş tarafından görev tanımı bilinmemektedir. ABD‟de halkla ilişkilerin gelişmesinde öncü isimlerden olan Ivy Lee‟nin Amerika‟da başlattığı çalışmalardan sonra, önce Avrupa sonra tüm dünyada faaliyetler hız kazanmıştır. Ivy Lee‟nin doğruluk, dürüstlük, etik ve kamu yararı gibi kavramları barındıran İlkeler Bildirgesi meslek uygulayıcılarına rehber niteliği taşımaktadır. Halkla ilişkilerin meslek olarak kabul edilmesi tartışmaları devam ederken aynı zamanda literatürde halkla ilişkilerin tam olarak neyi ifade ettiği araştırmaları, karşılıklı eleştirel yazınları boyut kazanmaktadır. Halkla ilişkilerin başta isminden dolayı olmak üzere farklı meslekler ile karıştırılması, görev tanımının net olmaması, geçmişte yapılan bazı uygulamalar yüzünden propaganda ile suçlanması gibi birçok konu hala alanda tartışılmaktadır. Bu tartışmaların sonucunda ise halkla ilişkiler birçok uygulama alanını içinde bulunduran kuruluş ile hedef kitle arasında köprü niteliği taşıyan bir meslek olarak algılanamamaktadır. Bu çalışmada ileride meslek uygulayıcıları haline gelecek olan, devlet ve vakıf üniversitelerinde meslek eğitimi gören öğrencilerin, meslek algısının boyutlarını tespit etmek hedeflenmektedir. tr_TR
dc.subject Halkla İlişkiler tr_TR
dc.subject Meslek tr_TR
dc.subject Meslek Algısı tr_TR
dc.title HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGISI DEVLET VE VAKIF ÜNİVERSİTELERİ KARŞILAŞTIRMASI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account