DSpace@İHÜ

ÖZEL MÜZELERDE DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER ARAÇLARININ KULLANIMINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author sade, öznur
dc.date.accessioned 2021-04-15T08:37:59Z
dc.date.available 2021-04-15T08:37:59Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/7184
dc.description.abstract Müzeler; 15. yüzyılda temeli atılan ve günümüzde şehirlerin prestij yapıtları olarak kabul edilen, halkın eğitim seviyesinin yükselmesini sağlayan aynı zamanda bünyesinde barındırdığı eserleri koruyan/ saklayan/ sergileyen kurumlardır. Gelişen teknoloji ve iletişim çalışmaları günümüzde birçok kurumu etkilediği gibi halkla ilişkiler ve müze yönetimi alanlarını da etkilemiştir. Müze ve halkla ilişkiler ilişkisi teknolojik gelişmelere paralel olarak artış göstermiştir. Dijitalleşme sonucunda dijital halkla ilişkiler çalışmaları etkili olmuş ve bu çalışmalar müzelerde de kullanılmaya başlanmıştır. Tez kapsamında seçilen beş özel müzenin günümüz dijitalleşme ortamında dijital halkla ilişkiler çalışmalarını ne derecede gerçekleştirdiği ve bu çalışmaları etkili bir şekilde hedef kitleye ulaştırıp ulaştırmadıkları araştırılmıştır. Bu kapsamda müzelerin dijital halkla ilişkiler araçları incelenmiştir. Araştırma sonucunda özel müzelerin dijital halkla ilişkiler araçlarını kullanmakta yetersiz oldukları ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda incelenen tüm özel müzelerin çeşitli dijital halkla ilişkiler araçlarını kullanmakta olduğu, paylaşımlarını kamuyu bilgilendirme amaçlı tek yönlü yaptığı ve hedef kitle ile interaktif iletişim kuramadığı tespit edilmiştir. Farklı kanallarda aynı içerikler paylaşılmakta ve paylaşım türü olarak daha çok duyuru şekli kullanılmaktadır. Müzeler dijital halkla ilişkiler araçlarından yararlanırken her hedef kitle için farklı içerikler üretmelidir. Bünyelerinde sosyal medya diline hâkim olan halkla ilişkiler uygulayıcıları istihdam etmeli ve hedef kitleye ulaşacak aktif bağlantılar kullanmalıdır. Ayrıca dünyadaki örneklerde görüldüğü üzere müzeler, dijital ortamda sosyal medya dışında 360 derece gezinti ya da mobil uygulama gibi farklı araçlar da kullanarak hedef kitlesiyle olan iletişimi güçlendirmelidir. tr_TR
dc.title ÖZEL MÜZELERDE DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER ARAÇLARININ KULLANIMINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster