dc.contributor.author |
Elmas, Bilal
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-17T06:30:38Z |
|
dc.date.available |
2020-01-17T06:30:38Z |
|
dc.date.issued |
2019-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5325 |
|
dc.description.abstract |
Tükenmişlik, kişinin yaptığı işten haz alma yetisini kaybetmesi, duygusal çöküntü
içerisine girerek veriminin düşmesi demektir. Örgüt kültürü, bir kurumda çalışanlar
tarafından paylaşılan değerlerdir. Örgüt kültürü ile tükenmişlik, birbirleriyle ilişkili
kavramlardır.
Bu araştırmada, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyi ve alt
boyutları ile örgüt kültürü ve alt boyutları arasındaki ilişki incelenmiştir.
Tükenmişliği ‘Duygusal Tükenme’, ‘Duyarsızlaşma’ ve düşük kişisel başarı olarak
üç boyutta ele alan Maslach, yapılan iş ile ilgili kronikleşmiş duygusal ve kişilerarası
stresörlere yönelik sürekli bir tepki olarak tanımlamıştır.
Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyi
ile örgüt kültürü arasındaki ilişkiyi tüm boyutlarıyla birlikte ortaya koymaktır. Bu
araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul’da görev yapan
öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim
yılında İstanbul İli Küçükçekmece İlçesinde ortaokullarda görev yapan öğretmenler
oluşturmaktadır.
Araştırmada yapılan analiz sonucunda, tükenmişlik düzeyi ile örgüt kültürünün
birbirleriyle ilişkili kavramlar olduğu, örgüt kültürünün öğretmenlerin tükenmişlik
düzeyi üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Tükenmişlik |
tr_TR |
dc.subject |
Örgüt Kültürü |
tr_TR |
dc.subject |
Ortaokul Öğretmeni |
tr_TR |
dc.subject |
Exhaustion |
tr_TR |
dc.subject |
Organization Culture |
tr_TR |
dc.subject |
Secondary School Teacher |
tr_TR |
dc.title |
ORTAOKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYİ İLE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ: İSTANBUL İLİ KÜÇÜKÇEKMECE İLÇESİ ÖRNEĞİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The Word definition of the exhaustion is the lost of somebody’s relish and decrease
of efficiency of him due to emotional depression. Organization culture is the worthy
that is shared among the employers in a foundation. Organization culture and the
exhaustion are two nations that are related to each other.
In this research, the exhaustion level of the teachers that work in the secondary
school and its lower dimensions are observed by the comparison of the organization
culture and its lower dimensions. Maslach who handles the exhaustion in three
demotions as emotional exhaustion, becoming insensitive and low personal success,
described it as a constant reaction towards chronic emotional and interpersonal
stressors.
The aim of this research is to bring up the relation among the level of the exhaustion
and organization culture in its all dimensions. Teachers that Work in İstanbul during
the 2018-2019 education year create the system of this research. The sample of this
research consist of the teachers who work in Küçükçekmece secondary schools in
2018-2019 education year.
At the end of analyze of the research, it has been known that the level of the
exhaustion and the organization culture are related notions and the organization
culture is effective on the level of the teachers exhaustion. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
104 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Elmas, Bilal, ORTAOKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYİ İLE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ: İSTANBUL İLİ KÜÇÜKÇEKMECE İLÇESİ ÖRNEĞİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |