dc.contributor.author |
Rasulzade, Toghrul
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-14T08:38:44Z |
|
dc.date.available |
2020-01-14T08:38:44Z |
|
dc.date.issued |
2019-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5300 |
|
dc.description.abstract |
Hizmet pazarlamasından yararlanan oteller rekabet üstünlüğü elde etmeye
çalışmaktadırlar. Bu amacla müşteri odaklı çalışmaya, müşteri memnuniyeti, müşteri
sadakati gibi konulara önem vermek zorundadırlar. Müşteri memnuniyeti ve
sadakatini sağlamak amacıyla hizmet kalitelerini yükseltektedirler. Müşteri
sadakatini ve memnuniyetini sağlamaları için de diğer otellerden daha kaliteli ve
çeşitli hizmetler sunmaktadırlar. Bu durum yeni hizmetler geliştirmelerini gerektirir.
Araştırmamızın konusu, “Hizmet Pazarlamasının Müşteri Memnuniyeti Ve
Sadakatine Etkisi Üzerine Bir Araştırma” olarak belirlenmiştir. Bu çalışma, Hizmet
pazarlamasının tüketicilerin memnuniyet ve sadakat duyguları üzerindeki etkilerini
incelemeği amaçlamaktadır. Deneyimsel pazarlama çabalarının, özellikle hizmet
sektörü ve konaklama pazarında tüketiciler için daha fazla değer yaratmadaki
başarısını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türkiye'de konaklama
tesislerinin pazarlama çabalarının ilgisini çeken tüketicilerin tutumu analiz için
dikkate alınmıştır. İlk olarak müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramları
incelenerek açıklanacaktır. Daha sonra hizmet sektörü, Türkiyede ki hizmet sektörü
durumu, dünyada ve ülkemizde çalışmakta olan otellerin kalitesi ile ilgili bilgiler
verilecektir. Uygulama kısmında, Türkiyede yerleşen otellerde en az bir kere
konaklamış kişiler arasında uygulanan anket çalışmasında bu müşterilerin sunulan
hizmetlere yönelik memnuniyeti ölçülecek ve memnuniyyet derecelerine göre
gelecekte aynı işletmeyi kullanıp kullanmayacaklarına dair müşteri sadakati
dereceleri belirtilecektir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet Pazarlaması |
tr_TR |
dc.subject |
Konaklama Hizmetleri |
tr_TR |
dc.subject |
Müşteri |
tr_TR |
dc.subject |
Service Marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Hospitality Services |
tr_TR |
dc.subject |
Customer |
tr_TR |
dc.title |
HİZMET PAZARLAMASININ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE SADAKATİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Businesses taking advantage of service marketing, hotels, customer satisfaction,
customer satisfaction, customer loyalty in order to achieve competitive advantage,
customer loyalty issues such as issues. In order to maintain and improve customer
satisfaction and loyalty, they must raise and improve their service quality at a certain
point. In order to ensure customer loyalty and satisfaction, they need to develop new
services by providing better quality and various services than other hotels. The
subject of our research is determined as “A Research on the Effect of Service
Marketing on Customer Satisfaction and Loyalty Araştır. This study aims to
investigate the effects of service marketing on consumer satisfaction and loyalty. It is
aimed to reveal the success of experiential marketing efforts, especially in the service
sector and in the creation of more value for consumers in the accommodation market.
For this purpose, attracting the attention of the consumer marketing efforts attitude of
accommodation facilities in Turkey were considered for analysis. Firstly, the
concepts of customer satisfaction and customer loyalty will be explained. Then the
service sector, the service sector, the situation in Turkey, which works in the world
and in our country will be given information about the quality of the hotel. In the
application part, at least once accommodated persons who have applied between
surveys to measure satisfaction for services offered to these customers at work and
they are using the same business in the future, according to memnuniyyet degree that
customer loyalty degree in settling hotels in Turkey shall be stated. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
100 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Rasulzade, Toghrul, HİZMET PAZARLAMASININ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE SADAKATİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |