Abstract:
Bu çalışma İstanbul ili Avcılar ilçesindeki devlet okullarında çalışan öğretmenlerin
çokkültürlü eğitim ilkelerine yönelik algılarının değerlendirilmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışmada İstanbul ili Avcılar ilçesinin farklı okulları ile farklı
kademelerinde çalışan öğretmenlere ölçek soruları yönlendirilmiş ve veriler elde
edilmiştir. Bu araştırmada öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algıları "Çok Kültürlü
Yeterlik Algıları Ölçeği" ile elde edilen veriler sonucu nicel analiz yöntemi ile
değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.
Araştırmanın bulguları genel olarak Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği‟nin alt
boyutları olan farkındalık, beceri, bilgi ve çok kültürlü yeterlik algısına cevap
verecek nitelikte olduğu görülmüştür. Genel araştırmaya katılan öğretmenlerin çok
kültürlü yeterlik algılarına göre “farkındalık” düzeyi Çok yüksek (65,049 ± 9,998);
“beceri” düzeyi Yüksek (59,262 ± 9,952); “bilgi” düzeyi Yüksek (33,781 ± 6,499);
“çok kültürlü yeterlik algısı” düzeyi Yüksek (158,092 ± 23,940) olarak saptanmıştır.
Araştırmanın verilerinden hareketle öğretmen algılarının , okul türü, cinsiyet, kıdem
ve öğrenim durumlarına göre farklılık gösterdiğinin tespit edildiği görülmüştür.
Öğretmenlerin çok kültürlülük kavramları hakkında çok bilgi sahibi olmadıkları
tespit edilmiştir.