Abstract:
Günümüz dünyasında internet yoluyla pazarlama en etkili pazarlama araçlarından biri haline gelmiştir. Özellikle sosyal medyadaki vlogger’ların internet pazarlamasının dinamiklerini büyük ölçüde etkileyeceği beklenmektedir. Tüm bu etkenler düşünüldüğünde, mevcut çalışmanın amacı kozmetik sektöründeki vlogging üzerine odaklanarak ergen yaş grubundaki internet tüketicilerinin davranışlarını ve bu davranışlara yol açan faktörleri kavramsal bir çerçevede incelemek olarak belirlenmiştir. Vlogging’in vlogger’lara duyulan hayranlık yoluyla kozmetik sektöründeki ürünlerin marka imajını iyileştirmesi beklenmektedir (H1). Benzer şekilde, ergen yaş grubundaki tüketicilerin kendilerini aynı kozmetik ürünleri kullandıkları vlogger’larla özdeşleştirmeleri ve böylece bu ürünlerin marka imajının iyileştirilmesi beklenmektedir (H2). Bu bağlamda ergen yaş grubundaki 94 aktif sosyal medya kullanıcısına bir anket uygulanmıştır. Katılımcılar Türkiye’de kozmetik ürünlerle ilgili paylaşım yapan iki ünlü Instagram vlogger’ı olan Danla Biliç ve Duygu Özaslan’ın kadın takipçileri arasından seçilmiştir. Beklenildiği üzere, her iki hipotez de doğrulanmış, vlogger’lara duyulan hayranlığın kozmetik ürünlerin marka imajını iyileştirdiği tespit edilmiştir. Yine benzer şekilde, ergen yaş grubundaki tüketicilerin kendilerini aynı kozmetik ürünleri kullandıkları vlogger’larla özdeşleştirmelerinin de kozmetik ürünlerin marka imajını iyileştirdiği ortaya konmuştur.