dc.contributor.author |
Şehbenderoğlu, Ziya
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-10T07:55:52Z |
|
dc.date.available |
2020-01-10T07:55:52Z |
|
dc.date.issued |
2019-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5288 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, Türkiye pazarındaki müşterilerin giyilebilir teknolojiyi kullanma
ve benimseme konusundaki algılarını analiz etmek amacıyla Everett Rogers‘ın
inovasyon yayınım modelini uygulanmıştır. Likert tipi, online tasarlanmış bir
anket yoluyla 210 gönüllünün cevapları alınmıştır. Veriler, SPSS sürüm 24 ve
AMOS sürüm 23 ile doğrulayıcı faktör analizi (CFA) ve yapısal eşitlik
modellemesi (SEM) ile analiz edilmiştir. Temel olarak beş hipotez
incelenmiştir. Bağımlı değişken (benimseme) ile diğer dört bağımsız değişken
(izafi fayda, uyum, denenebilirlik ve gözlemlenebilirlik) arasında pozitif bir
ilişkinin varlığı kabul edilmiştir. Ancak, sadece bir değişkenin (karmaşıklık)
benimsemeye olumsuz etkisi olduğu düşünülmektedir . Bu araştırma, giyilebilir
sağlık izleme cihazlarının benimsenmesinin seçilen pazarda bir trend haline
gelip gelmeyeceğini öngörmeye yönelik bir denemedir. Diğer taraftan, sonuçlar
önceki çalışmalarla karşılaştırıldığında şaşırtıcı ve ilginçti. İki hipotezin kabul
edildiği ve diğerlerinin reddedildiğini gösteren araştırma, benimseme üzerinde
uyum ve karmaşıklığın etkisini göstermiştir. Uyumun benimseme üzerinde
olumlu etkisi olduğu onaylanmıştır ve bu da giyilebilir sağlık izleme
cihazlarının (HTD) yaşam tarzı, inanç ve değerlerle uyumlu olmasının önemini
yansıtmaktadır. Bu arada, benimseme üzerinde karmaşıklığın olumsuz bir etkiye
sahip olduğu görüşü de desteklenmiştir. Bir başka deyişle sadelik, Türkiye
pazarında giyilebilir cihazların kullanımı hassas ve kritik bir nokta olarak
görülmektedir. Reddedilen faktörler ise izafi fayda, denenebilirlik ve
gözlemlenebilirlikti. Sonuçların anlaşılması için çalışılan pazarın, örneğin
Türkiye pazarının göz önünde bulundurulması ve giyilebilir sağlık izleme
cihazlarının hala genç kabul edildiğinin bilinmesi gerçekten çok önemlidir . Bu
nedenle, müşteriler bunu denemek bile istemeyebilir. Buna ek olarak faydalar
hedef kitle açısından yeterince açık olmayabilir ve bu faydalar bazı nedenlerden
dolayı anlaşılamayabilir. Bu nedenle, kullanıcının bu tür cihazları
benimsemeyerek elde edeceği avantajların anlatılması çok önemlidir . |
tr_TR |
dc.language.iso |
en |
tr_TR |
dc.publisher |
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.subject |
Nesnelerin İnterneti |
tr_TR |
dc.subject |
Giyilebilir ürünler |
tr_TR |
dc.subject |
Teknolojinin benimsenmesi |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Sağlık ve fitness |
tr_TR |
dc.subject |
Sağlık izleme cihazları |
tr_TR |
dc.subject |
Internet of Things |
tr_TR |
dc.subject |
Wearables |
tr_TR |
dc.subject |
Technology adoption |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer behavior |
tr_TR |
dc.subject |
Health and fitness |
tr_TR |
dc.subject |
Health tracking devices |
tr_TR |
dc.title |
PREDICTING THE ADOPTION OF WEARABLE HEALTH TRACKING DEVICES: AN APPLICATION OF DIFFUSION OF INNOVATION THEORY |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This study applied Everett Rogers‘ innovation diffusion model to analyze the
perceptions of customers in Turkish market toward using and adopting wearable
technology. 210 voluntarily responses were collected via Likert type online
designed questionnaire. Data were analyzed by SPSS version 24 and AMOS
version 23, through confirmatory factor analysis (CFA) and structural equation
model (SEM). Basically, five hypotheses were investigated. It is assumed there
are positive relationships between the dependent variable (The Adoption) and
the other four independent variables (Relative advantage, Compatibility,
Trialability and Observability). However, just one of the independent variable
(Complexity) considered having a negative relationship with the Adoption. This
study is a try to foresee whether the adoption of wearable health tracking
devices is going to become a trend in the chosen market. Moreover, the finding
was surprising and interesting comparing with previous studies. Where it
revealed acceptance for two hypotheses and rejecting the rest, the supported
factors were compatibility and complexity‘s impact on adoption. Compatibility
was confirmed to have a positive effect over the adoption, which reflects the
importance of wearable health tracking devices (HTD) to be compatible with
lifestyle, beliefs and values to Turkish market. Meanwhile, complexity was
supported by having a negative effect on the adoption. In other words,
simplicity is considered by Turkish market as a sensitive and critical point in
term of use of wearables. In this study, the rejected factors are Relative
advantage, Trialability and Observability. It is really essential for the results , to
be understood while considering the market that has been studied, for example,
wearable HTD in Turkish market is still considered young. Therefore,
customers might not even think of trying it. Add to that, the benefits might not
be clear enough to the target customers or they are not able to see and
understand those benefits for some reasons, thus, it is very critical to explain the
advantages that are the user is going to gain by adopting such devices. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
68 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Şehbenderoğlu, Ziya, PREDICTING THE ADOPTION OF WEARABLE HEALTH TRACKING DEVICES: AN APPLICATION OF DIFFUSION OF INNOVATION THEORY(2019), ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |