dc.contributor.author |
Kaya, Ezgi
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-10T07:50:30Z |
|
dc.date.available |
2020-01-10T07:50:30Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5287 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye‟de öğrenciler öğrenim hayatı boyunca Ġngilizce dersi almalarına rağmen
genel olarak Ġngilizceyi öğrenmekte zorlanmakta ve bu durum yabancı dil konusunda
öğrenilmiĢ çaresizliğe neden olmaktadır. Yabancı dil öğrenimi üzerinde etkisi olan
faktörlerden biri de öğrenenden kaynaklanan bireysel farklılıklardır. Ġngilizce dersine
yönelik tutumları etkileyen en önemli etken ise öğrencinin bireysel farklılığıdır.
Bireysel farklılığı içinde barındıran etkenlerden biri de bireyin tutumudur.
Öğrencilerin yabancı dil öğrenme ile ilgili inançları ve geliĢtirdikleri tutumları
onların baĢarılarını ve baĢarısızlıklarını etkileyen bir unsur olduğu pek çok
araĢtırmaya konu olmuĢtur. Ayrıca Ġngilizce öğretimi ve tutum üzerine yapılan
birçok araĢtırmada da öğrencinin Ġngilizce dersine yönelik tutumunun farklı
değiĢkenlere göre farklılaĢtığı ortaya konulmuĢtur. Bu çalıĢmanın amacı ise ilkokul
ve ortaokul öğrencilerinin Ġngilizce dersine yönelik tutumlarını cinsiyet, öğrenim
gördükleri sınıf, okul isimleri, anne-baba eğitim durumu ve kardeĢ sayısı
değiĢkenlerine göre farklılaĢıp farklılaĢmadığını incelemektir.
Bu araĢtırmanın çalıĢma evreni, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Ġstanbul‟da üç
farklı okulda eğitim gören 461 ilkokul ve ortaokul öğrencilerinden oluĢmaktadır. Bu
çalıĢmada veriler, davranıĢsal ve duyuĢsal boyutları olan 16 maddeden oluĢan
“Ġngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak elde edilmiĢtir. Elde edilen
veriler SPSS programında çözümlenmiĢ ve verilerin analizinde frekans, yüzde
hesaplamaları, t-testi ve ANOVA istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıĢtır.
AraĢtırma bulgularını incelediğimizde kız öğrenciler, 5. sınıf öğrencileri, Özel Okul
B öğrencileri, ebeveyni üniversite mezunu olan ve kardeĢi olmayan öğrenciler
Ġngilizce dersine karĢı daha olumlu bir tutumu sahiplerdir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Tutum |
tr_TR |
dc.subject |
İngilizceye dersine yönelik tutum |
tr_TR |
dc.subject |
Attitudes |
tr_TR |
dc.subject |
Attitudes towards English Lesson |
tr_TR |
dc.title |
İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Although in Turkey students have been learning English during their education lives
in generally they have difficulty in learning English. This situation about foreign
language causes learned helplessness for them. One of the factors has an effect on
learning foreign language is individual differences which is originated from learners‟
own. This is showed that the most important factor affecting attitudes towards
English is individual differences. Actually individual differences involve individuals‟
attitudes. In addition, many researches are mentioned that student‟s belief and their
improved attitudes with foreign language learning is a factor which affects their
success and failure. The purpose of the research finds out whether there become
different or not in terms of variables such as gender, grades, school, the education
status of parents and the number of siblings in primary school and middle school
students‟ attitudes towards English lesson according to different variables.
The target population of the research is formed of 461 primary school and middle
school students who were three different schools in Ġstanbul in 2018-2019 academic
years. The data of the research was acquired on behalf of “Attitude Scale towards
English Lesson” which has behavioral and sensual (affective) aspect and developed
by Orakcı (2017). The acquired data is analyzed by SPSS programme and while it
was analyzing the data it was utilized range of frequencies, percent calculation, t- test
and ANOVA statistical method. When it was analyzed the study finding female
students, 5 grades students, Private School B students have positive attitudes towards
English lesson. In addition students who have university graduate of their parents and
students who have no siblings have positive attitudes towards English lesson too. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
59 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Kaya, Ezgi, İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ |
tr_TR |