Abstract:
Bu çalışmada kuruluşların halkla ilişkiler birimleri tarafından basına
servis edilen basın bültenlerinin ulusal gazetelerde ne şekilde yer aldığı
sorusundan hareket edilmektedir. Amaç, halkla ilişkiler ve gazetecilik
sektörlerinin ilişkisi bağlamında, iki sektör arasında her iki tarafın yararına
dayanan bir işbirliği olduğu ve halkla ilişkiler sektörünün gazeteciler için
önemli bir haber kaynağı olarak görülmesi gerektiğini ortaya koymaktır.
Halkla ilişkiler uygulayıcısı temsil ettiği kişi ya da kuruluşun geniş hedef
kitlelerle iletişimini gerçekleştirmek için medyaya ihtiyaç duymaktadır.
Gazeteci ise dönüşen medya sahipliği ve istihdam kısıtlamaları, hızla
değişen gündem, yenilik ihtiyacı ve rekabet zorunluluğu sonucu, haber
yaratırken halkla ilişkiler uygulayıcısının kendisine sunduğu haber
konularını, görsel ve yardımcı materyalleri değerlendirme ihtiyacı
hissetmektedir. Bu görüşlerden hareketle belli kriterlere göre seçilmiş
Türkiye’nin önde gelen beş kuruluşunun 2013 yılında yayınladığı
basın bültenleri ve ulusal medyada yer alan haberleri içerik analizi ile
karşılaştırılarak basın bültenlerinin ulusal basında haber olarak ne şekilde
kullanıldığı ortaya konulmaya çalışılacaktır.