dc.contributor.author |
Çelebi, Hayri
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-03T08:09:54Z |
|
dc.date.available |
2020-01-03T08:09:54Z |
|
dc.date.issued |
2017-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5251 |
|
dc.description.abstract |
Kitle iletişim araçlar yazl basndan başlayarak, elektronik kitle iletişim
araçlarna oradan da günümüzde hzla gelişimini sürdüren sosyal medyaya
kadar, farkl şekillerde var olan ama her zaman dördüncü kuvvet olduğu
düşünülen konumunu korumaktadr.
Teknolojinin gelişmesiyle medyann artk, televizyon, bilgisayar ve
nihayet yeni medya gibi geniş bir yelpazede tanmlanmaya başlamasyla,
kimilerine göre radyo artk bir müzik kutusu haline gelmiş ve siyasal
iletişim gücünü kaybetmiştir. Kimilerine göreyse radyo halen etkin bir
kitle iletişim arac olarak siyasal iletişimin bir parças olarak önemli bir
işlevini sürdürmeye devam etmektedir. Bu çalşmada da radyo
yaynclğnn iletişimsel eylem gücünün devam ettiği savndan yola
çklarak bir sonuca ulaşlmaya çalşlmştr.
Çalşmada, kitle iletişim araçlarnn iletişimsel eylem gücü ile radyo
yaynclğnn Türkiye’de ve dünyada kitleleri etkileme gücü üzerinde
durulmuş ve Nihat’la Muhabbet radyo program dinleyicilerinden anket
yoluyla alnan cevaplar son bölümde istatistiki olarak yorumlanmştr. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Dördüncü Kuvvet |
tr_TR |
dc.subject |
Medya |
tr_TR |
dc.subject |
Radyo |
tr_TR |
dc.subject |
Nihat’la Muhabbet |
tr_TR |
dc.subject |
İletişim |
tr_TR |
dc.subject |
Fourth Estate |
tr_TR |
dc.subject |
Media |
tr_TR |
dc.subject |
Radio |
tr_TR |
dc.subject |
Chat with Nihat |
tr_TR |
dc.subject |
Communicat |
tr_TR |
dc.title |
Radyonun İletişimsel Eylem Gücü: Sabah Kuşakları |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The means of mass communication, which conceptually contains a wide
range of elements including printed media, electronic components of mass
communication and rapidly-developing recent phenomenon of social
media, presently preserves its current position considered as the fourth
estate, which may be observable in different formations.
Continuous improvements in technology have granted a new definition to
media through vast conceptual additions of new and complex means of
communications such as television, computer and lastly the trend of new
media, hence causing radio to be defined by some as a simple music box
with no potential to stir any political influence. Yet, some believe that radio
still is an effective means of mass communication and preserves its crucial
function as a component of political communication.
This study aims to present a conclusive statement based on and following
the hypothesis that radio still holds communicational impact of action.
This study, containing within its final chapter a statistical interpretation of
submitted answers collected through survey conducted among the
followers of the radio show titled Chat with Nihat (Nihat’la Muhabbet),
focuses on the communicational impact of action possessed by the
elements of mass media and the potential of radio broadcasts in emerging
influence within masses in Turkey and in the World. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
37 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
85 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Çelebi, Hayri, Radyonun İletişimsel Eylem Gücü: Sabah Kuşakları(2017), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi |
tr_TR |