DSpace Repository

Alternatif Tasarlamalar Bağlamında Fotoğraf

Show simple item record

dc.contributor.author Bingöl, Onur
dc.date.accessioned 2020-01-03T07:56:54Z
dc.date.available 2020-01-03T07:56:54Z
dc.date.issued 2017-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5249
dc.description.abstract Şüphesiz ki fotoğrafın farklı disiplinlerde ve farklı zamanlarda yapılmış icatların bir sonucu olması, kavramın icadına ilişkin net bir bilgi verilmesine mani olmaktadır. İlk zamanlarında, belge olmaktan öteye geçemeyen fotoğraf disiplininin bir sanat formuna dönüşeceği birçoklarının aklından bile geçmemiştir. Ancak, o dönemler düşünüldüğünde, henüz ne işe yaradığı ve geleceğinin ne yöne doğru ilerlediği tam olarak kestirilemeyen fotoğraf, çok keskin ve ani bir biçimde resim sanatı üzerinde etki yaratarak Realizm sanat akımının yok olmasına ve yeni sanat akımlarının ortaya çıkmasına sebebiyet vermiştir. Uygulamalı bir şekilde insanoğlunun günlük hayatında yer alan fotoğraf, takip eden dönemlerde belge olmanın dışındaki farklı disiplinlerin etkili bir şekilde istifade ettiği bir hal almıştır. Özellikle İngiltere’nin öncülük ettiği endüstri devrimi ve Amerika Birleşik Devletleri ile dünyanın geri kalanında oluşturduğu karşı konulmaz etki, fotoğrafın bir reklam ve pazarlama aracı olarak da kullanılması yolunu açmıştır. Endüstri devriminin toplumsal yapı üzerinde oluşturduğu değişikliğin bir sonucu olarak da evrimleşen sanat kavramı, Almanya’daki Bauhaus okulunun da etkisiyle fotoğrafın yeni dünya sanatçıları tarafından sanat objesi olarak kullanılmasının önünü açmıştır. Modern sanatlar tarihi içerisinde fotoğraf, bir tasarım aracı olarak ilk defa Bauhaus okulunun eğitimcileri ve öğrencileri tarafından kullanılmıştır. Takip eden dönemde ise sürekli gelişen ve kullanımı kolaylaşan fotoğraf teknolojileri, tüm dünyada sanatçıların ilgisini çekerek alternatif uygulamalar yapılmasının önünü açmıştır. Günümüze geldiğimizde fotoğrafın artık tamamen sanal bir kavram olduğu gözlemlenir. Sayısal fotoğraf artık tarihi bir kavramdır ve teknolojinin hangi imkanlara doğru ilerlediği net olarak tahmin edilememektedir. Bu değişimlerin yanında fotoğrafın da bir sanat formu olduğu gerçeği halen yerli yerinde durmaktadır ancak özellikle son yıllarda tasarım kavramının fotoğrafa disiplinine yansımaları üzerine ciddi gelişmeler yaşanmaktadır. Çünkü yeni dünyada fotoğraf, özellikle görüntü kaydı sonrasında yapılan aydınlık oda uygulamaları sayesinde fantastik bir dünyaya açılan pencere konumuna da gelmiştir. Bu çalışmada, fotoğrafın bir kavram olarak geçirdiği evrim, geçmiş ve bugün bağlamında örneklerle kısaca değerlendirilmiş ve kavramın geleceğine ilişkin tasarımsal gereklilikler fotoğrafçı perspektifinde değerlendirilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi tr_TR
dc.subject Tasarım tr_TR
dc.subject Fotoğraf tr_TR
dc.subject Grafik Tasarım tr_TR
dc.subject Design tr_TR
dc.subject Photography tr_TR
dc.subject Graphic Design tr_TR
dc.title Alternatif Tasarlamalar Bağlamında Fotoğraf tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.description.abstractol The fact that the photography is a result of inventions of different times and different disciplines prevents us from having a clear information on the invention of such concept. Once a document in the earlier period, almost nobody thinks that photography discipline may turn into a form of art. When we consider such period, being unable to predict the future and purpose, the photography has paved the way for the disappearance of Realism and creating new art movements by influencing the art of painting in a sharp and instant manner. Being involved in the daily life of the humankind practically, the photography has turned into a phenomenon that is made use of by the different disciplines other than being a document in the following periods. Especially the industrial revolution pioneered by Britain and its irresistible impact on the USA and the rest of the world has given way for photography to be used as a tool for advertising and marketing. Being evolved as a result of the change, created by the industrial revolution in the social structure, the art form has paved the way for photography to be used by the new world artists as an object of art with the impact of Bauhaus school in Germany. The teachers and students of the Bauhaus school are the first to use photography as a design tool within the history of modern arts. Continuously being developed and got easier to use in the following term, the photography technologies have given way for alternative applications by drawing the attention of all artists in the world. Today, we can observe that photography completely is an art form. Digital photography is a historical concept and we cannot predict the future facilities of the technology. The photography still maintains its position as an art form along with such changes; however, there are substantial developments on reflections of design concept on the photography disciplines recently. The photography in the new world has become a window to the fantastic world thanks to the camera lucida applications that are done, especially following the video record. The objective of this study is to assess the evolution of the photography as a concept along with examples of past and present and evaluate the design necessities regarding the future of the concept in the perspective of a photographer. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 16 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Bingöl, Onur, Alternatif Tasarlamalar Bağlamında Fotoğraf(2017), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account